یک فرمانده دیگر جهاد اسلامی فلسطین در حمله اسرائیل به غزه کشته شد

گفته می‌شود از آغاز حملات اسرائیل به غزه تاکنون ۳۳ نفر از جمله چند فرمانده گروه جهاد اسلامی کشته شده‌اند.

گزارش‌های حاکی است در حمله ارتش اسرائیل به غزه در روز جمعه ۲۲ اردیبهشت یک فرمانده دیگر جهاد اسلامی فلسطین کشته شده است. این ششمین فرمانده این گروه فلسطینی است که در جریان حملات پنج روز اخیر اسرائیل کشته می‌شود.

این در حالی است که درگیری بین اسرائیل و جهاد اسلامی در بامداد روز شنبه نیز ادامه داشت.

ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد، ایاد الحسنی، از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی فلسطین، به همراه یک دستیار او در منزلی در منطقه «حی النصر» غزه هدف حمله قرار گرفت و کشته شده است.

ارتش اسرائیل و شین بت، اداره امنیت داخلی اسرائیل، در بیانیه مشترکی اعلام کردند، ایاد الحسنی، از اعضای ارشد شورای نظامی جهاد اسلامی و فرمانده یگان عملیات این گروه بود.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه کشته شدن ایاد الحسنی را تائید کرده است.

مقامات اسرائیلی می‌گویند٬ ایاد الحسنی جانشین خلیل البهتینی٬ فرمانده ارشد جهاد اسلامی در غزه شده بود که روز سه‌شنبه در حمله جنگنده‌های اسرائیل همراه با دو فرمانده دیگر این گروه کشته شد.

مقامات بیمارستانی در غزه هم گفته‌اند، در حمله اسرائیل به طبقه فوقانی یک ساختمان مسکونی پنج نفر زخمی شدند.

دریادار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز گفته است با توجه به کشته شدن این فرمانده جهاد اسلامی احتمالا این گروه فلسطینی به شلیک راکت به سمت اسرائیل ادامه خواهد داد.

در همین حال، بخش عربی شبکه العربیه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تلاش‌های روز جمعه مصر برای برقراری آتش بس بین اسرائیل و جهاد اسلامی نتیجه‌ای نداشته است.

طبق این گزارش، مصر قرار است در روز شنبه به تلاش‌های خود برای برقراری آتش بس ادامه دهد.

رسانه های اسرائیل نیز می‌گویند، مقام‌های اسرائیل و جهاد اسلامی فلسطین در حال بررسی پیشنهاد تازه مصر برای آتش بس هستند.

از بامداد ۱۹ اردیبهشت که اسرائیل در عملیات موسوم به «سپر و پیکان»، سه تن از فرماندهان میدانی جهاد اسلامی فلسطین را در یک عملیات همزمان در نوار غزه از پای درآورد، شمار کشته‌شدگان در طرف فلسطینی به ۳۳ نفر رسیده است. خانه‌ها و اماکن بسیاری نیز در غزه آسیب دیده‌اند.

در نتیجه حدود ۹۰۰ راکت از غزه، که عمدتا به شهرهای نزدیک به باریکه غزه شلیک شد، شمار کشته‌ها در طرف اسرائیلی تا ظهر جمعه یک تن و تعداد زخمی‌ها حدود ۳۰ نفر بود. خسارات زیادی نیز به اماکن مسکونی و مزارع اسرائیلی وارد شده است.