نماینده روسیه: همه قبول دارند پیشرفت‌هایی در مذاکرات برجام به دست آمده است

میخائیل اولیانوف

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز جمعه در توییتی گفته است، همه طرف‌های حاضر در مذاکرات هسته‌ای با ایران، برجام، پذیرفته‌اند که پیشرفت‌هایی در مسیر یک توافق برای احیای برجام و برداشتن تحریم‌ها به دست آمده است.

نماینده روسیه در مذاکرات احیام برجام با این حال تصریح کرده است، اما برای دستیابی به این هدف [احیای برجام] تداوم تلاش‌های مضاعف ضروری است.

میخائیل اولیانوف این اظهارات را در واکنش به توییتی درباره موضع گیری تازه وزیر امور خارجه فرانسه مطرح کرده است.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در همین روز در گفت‌وگو با دو رسانه فرانسوی اظهار داشت: «من متقاعد شده‌ام که می‌توانیم به توافق برسیم. طی چند روز گذشته پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته است».

وی گفت، ما در حال حرکت به سمت «مثبتی» بودیم، اما زمان یک عامل اساسی است، چرا که اگر «فورا» به توافقی دست پیدا نکنیم، چیزی برای مذاکره باقی نخواهد ماند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم روز گذشته گفته بود در مذاکرات احیای برجام پیشرفت اندکی حاصل شده و ابراز امیدواری کرده بود که در این هفته به این پیشرفت‌ها اضافه شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با این حال هشدار داد اگر به زودی واشینگتن و تهران بر سر بازگشت متقابل به برجام به تفاهم نرسند، ایالات متحده راه دیگری در پیش خواهد گرفت.