دانشگاه پزشکی مازندران بستری شدن پرستاران پس از تزریق اسپوتنیک را تکذیب کرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در واکنش به خبری مبنی بر بستری شدن سه پرستار یک بیمارستان در ساری به دنبال تزریق واکسن کرونا گفت که تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بستری واکسینه‌شدگان به خاطر بروز «عارضه جدی» نداشتیم.

به گزارش ایسنا، سیمین بابایی روز پنج‌شنبه، ۲۳ بهمن، با اشاره به آغاز تزریق نوبت اول واکسن «اسپوتنیک وی» روسی در استان مازندران گفت که روز گذشته مرحله اول اجرای واکسیناسیون کادر درمانی مازندران در چهار بیمارستان این استان آغاز شده و این واکسن به ۴۸۰ نفر از کادر درمان این استان تزریق شده است.

از روز گذشته بستری شدن سه تن از پرستاران بیمارستان امام ساری پس از تزریق واکسن روسی به دنبال وخامت حال آنها در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده است.

استان مازندران در طول ماه‌های گذشته بیشترین آمار مربوط به کرونا را در کشور داده است.

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی تهران هم روز پنج‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس وضعیت جسمانی دریافت‌کنندگان واکسن روسی در این بیمارستان را مساعد اعلام کرده و گفته است که تعداد کمی از آنها عوارض خفیفی چون تب و احساس سرماخوردگی خفیف از خود نشان داده‌‌اند.

علی دهقان منشادی این عوارض را قابل پیش‌بینی عنوان کرد.

اجرای طرح واکسیناسیون عمومی در ایران علیه ویروس کرونا روز سه‌شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه در بیمارستان امام خمینی تهران آغاز شد و پسر سعید نمکی، وزیر بهداشت، نخستین واکسن کرونا در کشور را دریافت کرد.

پس از آن که مقامات جمهوری اسلامی اعلام کردند واکسن روسی اسپوتنیک وی پیش از هر واکسن دیگر به کشور وارد خواهد شد،‌ انتقاد از این اقدام به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی بالا گرفت.

واکسن روسی هنوز از سوی نهادهای بهداشتی جهانی مجوزهای لازم را برای استفاده در طرح‌های واکسیناسیون عمومی دریافت نکرده است.

ایران برای خرید دو میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک وی» با روسیه قرارداد بسته است.