حسین سلامی می‌گوید اقدامات سپاه بر اساس دانشی است که «خود تولید می‌کند»

فرمانده سپاه پاسداران توضیحی در مورد دانش تولیدی این نیروی نظامی نداده است ولی او سابقه زیادی در بیان اظهاراتی نادرست از این دست دارد

فرمانده کل سپاه پاسداران روز دوشنبه ۲۱ آذر مدعی شد اقدامات این نیروی نظامی بر اساس دانشی است که خود «تولید می‌کند».

حسین سلامی که در حضور جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران سخنرانی می‌کرد، ادعا کرد: «علمی که سپاه به‌وسیله آن اقدامات خود را صورت می‌دهد، الزاما دانش‌های رایج موجود در کتب نیست بلکه بخش مهمی از آن دانشی است که سپاه تولید می‎‌کند».

فرمانده سپاه پاسداران توضیحی در مورد دانش تولیدی این نیروی نظامی نداده است ولی او سابقه زیادی در بیان اظهاراتی نادرست از این دست دارد؛ از جمله، حضور او در آیین رونمایی از دستگاهی با نام «مستعان ۱۱۰» در نخستین ماه‌های شیوع ویروس کرونا، با ادعای تشخیص ویروس از فاصله صد متری، که همچنان دستمایه طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌هاست.

او اما در تازه‌ترین سخنان خود در ستاد فرماندهی کل سپاه ابراز اطمینان کرد که سپاه «شیوه مقابله با دشمن در تمامی عرصه‌ها را می‌داند».

ادعای وقوف به تشخیص راهکار رویارویی «در تمامی عرصه‌های تقابل با دشمن» در حالی است که حسین سلامی از آغاز اعتراضات مردم ایران بعد از کشته شدن مهسا امینی، دختر ۲۳ ساله سقزی که منجر به خشم عمومی در سه ماه اخیر شده، چند بار ادعای «پایان اغتشاشات» را مطرح کرد ولی اعتراضات و واکنش‌های داخلی به اقدامات مقام‌های جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد.

ادعای بیان شده از سوی فرمانده سپاه در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از حوزه‌ها از جمله تامین اساسی‌ترین نیازهای مردم ناتوان بوده است و در مقابل خواسته‌های مردم، فقط به زور متوسل می‌شود.

تهران در حوزه سیاست خارجی نیز بویژه از زمان اعتراضات بسیار ضعیف‌تر شده است، تا جایی که حتی چین نیز در روزهای اخیر در چرخشی آشکار، با امیرنشین‎‌های خلیج فارس همدلی نشان داده و دو بیانیه مورد نظر عربستان و شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران را امضا کرده است.

حسین سلامی اما در اظهارات روز دوشنبه خود مدعی شد که «شناخت روند اقدامات استعماری و استکباری انگلیس و آمریکا» به جمهوری اسلامی ایران امکان داد که بتواند بسیاری از مراودات خود با سایر ملت‌ها و کشورها را «به درستی» تنظیم کند.

ادعای «تنظیم درست مراودات» با کشورهای خارجی در حالی است که روابط تهران با بسیاری از کشورهای جهان و از جمله در منطقه تیره و بحرانی است.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران و سایت رادیو فردا/ف.ر/ک.ر