نماینده عربستان در شورای حکام آژانس خواستار پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ایش شد

عبدالله بن خالد بن سلطان، نماینده عربستان در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه شنبه خواستار خواستار پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ایش و همچنین توقف هر گونه تنش‌زایی شد.

نماینده عربستان در شورای حکام در ادامه اظهارات خود ایران را به «باج گیری هسته‌ای» متهم کرد.

عبدالله بن خالد بن سلطان در ادامه با اشاره به اقدامات ایران در محدود کردن فعالیت نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد که نباید تعهدات هسته‌ای ایران را با مذاکرات پیوند زده شود.

به دنبال محدودیت‌هایی که اخیرا حکومت ایران برای بازرسی دقیق آژانس بین المللی انرژی اتمی از مراکز هسته‌ای ایجاد کرده است، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس روز سه‌شنبه با سفر به تهران با مقامات ایرانی دیدار کرد.

رافائل گروسی روز دوشنبه و قبل از ورود به تهران اظهار امیدواری کرده بود که در جریان این ملاقات‌ها اختلافات بین دو طرف حل شود.

او در توئیتی نوشته بود: «امیدوارم بتوانم یک مجرای مستقیم برای گفت‌وگو و همکاری فعال‌تر ایجاد کنم تا آژانس بتواند ماموریت راستی‌آزمایی خود در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران را از سر بگیرد».

رافائل گروسی روز سه‌شنبه حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار «بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای تعامل سازنده با آژانس در چارچوب موافقتنامه‌ پادمان‌ها» تاکید کرد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در دفتر مرکزی این سازمان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. این سومین ملاقات آقای گروسی با ریاست این سازمان از بهمن ماه تاکنون است.