مجلس گزارش «تخلف و سوء مدیریت» روحانی در ستاد کرونا را به قوه قضائیه فرستاد

مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون بهداشت درباره عملکرد حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین و رئیس سابق ستاد مقابله با کرونا، را به قوه قضائیه فرستاد.

در این گزارش که رسانه‌های نزدیک به حاکمیت از آن با عنوان «تخلف» و «سوء مدیریت» نام می‌برند، ۱۶۷ نماینده مجلس، مدیریت حسن روحانی در ستاد ملی مبارزه با کرونا را «صحیح» ندانسته و خواستار برخورد با وی شده‌اند.

محمد پاک‌مهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، هنگام قرائت این گزارش در صحن علنی گفت که «عموم مردم ایران» از عملکرد ستاد کرونا و وزارتخانه‌ها و در راس آن شخص رئیس جمهوری در کنترل و درمان بیماری کرونا «رضایت نسبی» نداشته و «ضررهای جبران‌ناپذیر مادی و معنوی» متحمل شده‌اند.

در گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به مواردی چون «تصمیمات اشتباه» رئیس جمهوری در ایام پایان سال ۱۳۹۹ و «عادی‌انگاری» وضعیت بیماری در نوروز ۱۴۰۰، «برخورد ناشایست» وی در مقابل هشدارهای نظارتی، «تصمیمات نامناسب و متناقض» او به عنوان رئیس ستاد و عملکرد «بسیار ضعیف» او در مدیریت واردات، تولید و توزیع واکسن کرونا اشاره شده است.

با این حال در این گزارش هیچ اشاره‌ای به دستور علی خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن کرونا و تاکید بر ساخت واکسن داخلی با وجود مخالفت‌ کارشناسان داخلی و تاٍثیر آن بر تعویق روند واکسیناسیون در ایران و افزایش شمار قربانیان نشده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا اسفند سال ۱۳۹۸ همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران تشکیل شد و حسن روحانی به عنوان رئیس وقت این ستاد بارها به‌ دلیل شرکت نکردن در برنامه‌های پرجمعیت همچون مجلس شورای اسلامی، مورد انتقاد افراد و گروه‌های نزدیک به حاکمیت قرار گرفته بود.