سپیده قلیان دو هفته پس از ابتلا به کرونا در زندان به مرخصی رفت

سپیده قلیان، فعال مدنی زندانی

دو هفته پس از تایید خبر ابتلای سپیده قلیان، فعال مدنی زندانی به کرونا، رئیس سازمان زندان‌ها روز پنج‌شنبه، ۲۸ مرداد از مرخصی او خبر داد.

محمدمهدی حاج محمدی در توییتی ضمن اعلام خبر «بهره‌مندی بسیاری از محکومین امنیتی از امتیازات قانونی» ابراز امیدواری کرد زندانیان سیاسی و مدنی از مرخصی‌های داده‌شده «برای تامل و اصلاح برخی رویه‌های گذشته استفاده کنند».

خبر مرخصی سپیده قلیان در حالی اعلام می‌شود که جمال‌الدین حیدری‌منش، وکیل او، ۲۲ مرداد اعلام کرده بود: «بیش از یک هفته است که تست کرونای خانم قلیان مثبت اعلام شده، اما علیرغم تایید ابتلا و درخواست جهت اعزام به مرخصی استعلاجی، مسئولان به بهانه‌های مختلف از اعزام خانم قلیان به مرخصی خودداری می‌کنند».

سپیده قلیان، که در پرونده اعتراضات هفت‌تپه به پنج سال حبس محکوم شده است، ۲۰ اسفند ۹۹ به زندان بوشهر تبعید شد. او ۲۹ تیر امسال، توسط زندانیان جرائم «در برابر چشم مسئولان این زندان» مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌ بود.

خانواده سپیده قلیان ساکن شهر دزفول هستند و سپیدار اهواز به محل سکونت آن‌ها نزدیک است، اما زندان بوشهر فاصله زیادی با آنها دارد.

خانم قلیان علاوه بر محکومیت پنج ساله در پرونده اعتراضات هفت‌تپه، دو پرونده دیگر با اتهام انتشار اخبار زندانیان عرب و افشای نقش بازجو-خبرنگاری آمنه‌سادات ذبیح‌پور دارد که تاکنون نتیجه آن اعلام نشده است.