حمله به دانشگاه شریف؛ «دو مقام ارشد امنیتی قبول کوتاهی و عذرخواهی کردند»

تجمع اعتراضی در دانشگاه شریف.

دانشگاه صنعتی شریف روز سه‌شنبه ۲۶ مهرماه در بیانیه‌ای گزارشی از اقدامات انجام شده را به دنبال حمله نیروهای امنیتی به این دانشگاه ارائه کرده است.

در بیانیه دانشگاه صنعتی شریف تصریح شده است، نشستی با دو مقام «ارشد امنیتی» و ۲۳ تن از اعضای شورای دانشگاه برگزار شد. در این نشست «اتفاقات و شرح جزئیات وقایع» بیان شد که «منجر به قبول کوتاهی و عذرخواهی» از سوی این دو مقام ارشد امنیتی‌شد.

در بیانیه دانشگاه صنعتی شریف اشاره‌ای به نام و یا رتبه این دو مقام «ارشد امنیتی» نشده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که رئیس دانشگاه صنعتی شریف در طول دو هفته گذشته با شماری از مقامات جمهوری اسلامی از جمله ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم دیدار کرده است.

نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها یکشنبه ۱۰ مهرماه به دنبال برگزاری تجمعی اعتراضی در دانشگاه صنعتی شریف تهران به این دانشگاه حمله کردند.

گزارش‌ها حاکی است که نیروهای امنیتی همراه با شمار بسیاری از نیروهای موسوم به لباس‌شخصی با محاصره و حمله به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، ضمن ضرب و شتم و تیراندازی، شمار نامعلومی از دانشجویان را زخمی و یا بازداشت کردند و به مکان‌های نامعلومی انتقال دادند.

انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف نیز در بیانیه‌ای به نقش این نیروها در سرکوب و بازداشت دانشجویان اشاره کرده و نوشته بود: «نیروهای لباس‌شخصی در طبقه‌های اول و دوم پارکینگ با باتوم و سلاح و موتور در کمین دانشجویان بوده‌اند و با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و ساچمه‌ای از فاصلهٔ نزدیک و مخصوصاً به‌سمت دخترها آن‌ها را از حرکت باز می‌دارند و دانشجویان را بازداشت می‌کنند.»