شهره قمر، بازیگر سینما، بازداشت شد

خبرگزاری میزان مدعی شده که مطالب منتشر شده از سوی شهره قمر «موجب اشاعهٔ حس ناامنی روانی در جامعه» شده است

رسانه‌های وابسته به حکومت جمهوری اسلامی روز چهارشنبه چهارم مرداد از بازداشت شهره قمر، بازیگر سینما، به‌دلیل انتشار «مطالب توهین‌آمیز و ادعاهای غیرمستند» خبر دادند.

خبرگزاری‌های تسنیم و فارس با انتشار خبر بازداشت این بازیگر نوشتند که او در صفحه اینستاگرام خود مطالبی در زمینه «اتهام و اهانت به مسئولان نظام، آرزوی سلامتی برای نتانیاهو و حمایت از رژیم صهیونیستی و دعوت به آشوب خیابانی» منتشر کرده است.

خبرگزاری فارس تصویر برخی از استوری‌های منسوب به صفحه اینستاگرام این بازیگر را منتشر کرده است. بر اساس یکی از استوری‌ها، او خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، که اخیرا جراحی شده است، نوشته که «خیلی دعا کردم برای سلامتیتون. زنده باشید».

بر اساس استوری دیگری که فارس ادعا کرده متعلق به خانم قمر است، آمده که «ظهر روز عاشورا حماسه بیافرینیم؛ با تن لخت و عریان زیر بیرق جدم، حسین».

خبر بازداشت این بازیگر ساعاتی پس از آن منتشر شد که خبرگزاری قوه قضائیه، میزان، از تشکیل پرونده قضایی در دادسرای تهران برای او خبر داده بود.

میزان نوشته بود که مطالب منتشر شده از سوی شهره قمر «موجب اشاعهٔ حس ناامنی روانی در جامعه» شده است.

نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر بسیاری از بازیگران و شخصیت‌های سرشناس را احضار و بازداشت کرده‌اند. برخی از آن‌ها نیز با احکام قضایی یا ممنوعیت از کار روبرو شده‌اند.

دو سال پیش و در آستانه انتخابات ۱۴۰۰، انتشار ویدئویی از خانم قمر در حمایت از ابراهیم رئیسی خبرساز شده بود. او همچنین در جریان کارزار مخالفت با اعدام سه معترض مرتبط با اعتراض‌های ۹۸، در اظهار نظری جنجالی بر حمایت خود از اجرای حکم اعدام تأکید کرده بود.

با استفاده از گزارش‌های فارس،‌ تسنیم، میزان و رادیو فردا/پ.م/ک.ر