یک فرمانده دیگر جهاد اسلامی فلسطین در حمله اسرائیل کشته شد

گزارش‌ها حاکی است که علی حسن محمد غالی، فرمانده سرایا قدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی، به همراه دو عضو دیگر این سازمان در حمله اسرائیل به خانه‌ای در شمال خان یونس کشته شدند.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که در جریان حمله‌ای در بامداد پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت علی حسن محمد غالی را در محله شیخ حمد در خان یونس هدف قرار داده است.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است، این عملیات مشترک جنگنده‌های اسرائیل و شین بت، اداره امنیت داخلی اسرائیل بود که در جریان آن محل اختفای علی حسن محمد غالی هدف حمله واقع شد.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است، علی حسن محمد غالی یک چهره کلیدی گروه جهاد اسلامی فلسطین بود که نقش فعالی در حملات راکتی اخیر علیه اسرائیل داشت.

جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای کشته شدن علی حسن محمد غالی به همراه دو فرمانده دیگر را تایید کرده است.

گزارش رسانه‌های اسرائیلی حاکی است که برادر این فرمانده سرایای قدس ، محمود حسن محمد غالی، به همراه محمود ولید عبدالجواد از اعضای شورای نظامی جهاد اسلامی در این حمله کشته شدند.

همزمان با بالا گرفتن درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها، دبیرکل سازمان ملل متحد کشتار غیرنظامیان و حملات راکتی به اسرائیل را محکوم کرد.

فرحان حق، سخنگوی آنتونیو گوترش گفت، دبیرکل سازمان ملل خواستار توفق فوری درگیری است و از همه طرف‌ها می خواهد حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند.

رویترز می‌گوید تا شامگاه چهارشنبه ۲۰ فلسطینی از جمله پنج زن و پنج کودک در حملات اسرائیل کشته شده‌اند.