کره جنوبی مجوز استفاده اضطراری از قرص فایزر برای درمان کرونا را صادر کرد

وزارت ایمنی غذا و داروی کره جنوبی روز دوشنبه، ششم دی مجوز استفاده اضطراری از قرص ضد کرونای فایزر را برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیم گانگ-لیپ، وزیر ایمنی داروی کره جنوبی ضمن اعلام این خبر ابراز امیدواری کرد که قرص «پاکسلووید» محصول شرکت «فایزر» به جلوگیری از وخامت جدی بیماران بستری در مراکز درمانی یا تحت درمان در خانه کمک کند».

به گفته کیم گانگ-لیپ این دارو قرار است در مورد افراد بالای ۱۲ سال با وزن بیش از ۴۰ کیلوگرم با علائم خفیف تا متوسط استفاده شود که احتمال ابتلای آنها به نوع شدید بیماری کرونا به دلایل بیماری‌های زمینه‌ای وجود دارد.

این مقام بهداشتی کره جنوبی درباره قرص دیگر درمان کرونا به نام «مولنوپیراویر»، محصول شرکت داروسازی «مرک» نیز گفته است، استفاده از این دارو نیز اوایل ماه جاری درخواست داده شده و وزارتخانه ایمنی دارو در حال بررسی میزان اثربخشی آن است.

اداره کنترل کیفیت داروها در آمریکا هفته گذشته استفاده از «مولنوپیراویر» و«پاکسلووید» را برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تایید کرد.

نتایج پژوهش‌های بالینی نشان داده که قرص «پاکسلووید» احتمال بستری شدن و فوت افرادی را که به کووید شدید مبتلا شده‌اند، حدود ۹۰ درصد و قرص «مولنوپیراویر» در مراحل اولیه ابتلا به کرونا این را احتمال را حدود ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.