خودکشی دختر ۱۱ ساله در دیشموک از استان کهگیلویه و بویراحمد

رسانه‌های محلی از خودکشی یک دختر ۱۱ ساله در روستایی واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر دادند.

به گزارش وب‌سایت خبری کِبنانیوز، این دختر دانش‌آموز روز دوشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه در روستای ده‌قاضی بخش دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد خود را حلق‌آویز کرده و جان سپرده است.

به گفته مسعود انصاری، دهیار روستای ده‌قاضی، خانواده این کودک که در یک منزل مسکونی با زیربنای ۱۲ متر زندگی می‌کنند، بسیار فقیرند و پدر خانواده هیچ ‌گونه درآمدی ندارد.

آقای انصاری همچنین گفته است که در این روستا، حدود ۸۰ خانوار زندگی می‌کنند که بیشترشان وضع مالی بسیار بدی دارند.

او با اشاره به فقر شدید، نبود برق، آب، گاز، مدرسه راهنمایی و وجود فرهنگ مردسالاری گفته است که خودکشی دختران و زنان در دیشموک بسیار زیاد است، اما این مورد اولین خودکشی در روستای ده‌قاضی بوده است.

درباره دلایل خودکشی این کودک تاکنون گزارشی منتشر نشده و فقط دهیار روستای ده‌قاضی گفته است: «این دختر حتی یک گوشی ساده هم نداشت که بگوییم روش خودکشی را آموزش دیده باشد. به نظر می‌رسد فکر خودکشی در ذهن این دختر نبود و صحنه خودکشی نشان می‌دهد که گویی او در این باره آموزش دیده بود.»

به گزارش کبنا، احد جمالی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این خبر از برخورد قانونی با رسانه‌ها و خبرنگارانی خبر داده که اخبار مربوط به این خودکشی و آسیب‌های اجتماعی این منطقه را گزارش می‌دهند.

تقی رستم‌وندی، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، روز ۱۹ بهمن‌ماه بدون اشاره به آمار دقیقی، از افزایش خودکشی در افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال در ایران خبر داده بود.

در ماه‌های گذشته اخبار متعددی درباره خودکشی نوجوانان در ایران منتشر شده است. این آمار نشانگر کاهش سن خودکشی در ایران است و دلایل آن بیشتر «فقر اقتصادی» و «نابسامانی‌های اجتماعی و خانوادگی» اعلام شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در حد فاصل مهر تا آبان ۹۹ شش دانش‌آموز فقط در شهرستان رامهرمز در جنوب ایران دست به خودکشی زده‌اند.