در سیاهکل ۱۰ زن بر اثر استنشاق گاز مشکوک در مجلس عروسی مسموم شدند

عکس از آرشیو

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز چهارشنبه دوم فروردین از قول فرماندار سیاهکل در استان گیلان، از مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر استنشاق گاز مشکوک در یک مجلس عروسی خبر داد.

بنابر این گزارش، امین بابایی، فرماندار سیاهکل، گفته است که «شامگاه سه‌شنبه ۱۰ نفر از میهمانان در یک مجلس عروسی با استنشاق گاز دچار سرفه و بدحالی شده و راهی بیمارستان شدند.»

به گفته امین بابایی تمامی افراد مسموم‌شده زن هستند و همگی آنها به بخش اورژانس بیمارستان غدیر سیاهکل انتقال یافتند و اکنون هشت نفر از آنها از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

فرماندار سیاهکل باوجود اعلام این خبر و این‌که خود به استنشاق گاز از سوی این افراد اشاره کرده است، در ادامه سخنانش اصل خبر انتشار گاز را زیر سؤال برده و گفت: «علت دقیق حادثه و صحت انتشار گاز در مجلس عروسی از سوی مقامات انتظامی و امنیتی در دست بررسی است.»

در ماه‌های اخیر اخبار پرشماری در مورد مسمومیت‌های مشکوک زنجیره‌ای در مدارس عمدتاً دخترانه در ایران و در برخی هنرستان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویان دحتر منتشر شده است اما این اولین بار است که خبر از مسمومیت جمعی در مراسم عروسی منتشر می‌شود.

پیش از این در روز ۲۳ اسفند، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، به خبرنگاران گفت که بایستی از این پس در خبرهای خود به جای مسمومیت، از کلمه «بدحالی» استفاده کنند.

در ماه‌های اخیر بر اثر مسمومیت‌های مشکوک در مدارس ایران بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز مسموم شده‌اند اما ابعاد این ماجرا همچنان روشن نیست و اطلاع‌رسانی روشن و رسمی در این زمینه نشده است.