زن ایرانی-آمریکاییِ دخیل در طرح رُبایش مسیح علی‌نژاد به چهار سال زندان محکوم شد

نیلوفر بهادری‌فر

دادگاه فدرال نیویورک روز جمعه ۱۸ فروردین نیلوفر بهادری‌فر، زن ایرانی-آمریکایی ساکن کالیفرنیا را که پیشتر به «نقش ناخواسته‌اش» در توطئه ربودن مسیح علی‌نژاد اقرار کرده بود به چهار سال زندان محکوم کرد.

حکم دادگاه در پرونده این زن ۴۷ ساله در ارتباط با اتهامات «پولشویی، نقض تحریم‌ها و تخلف بانکی» صادر شده است.

مسیح علی‌نژاد، فعال سیاسی و از چهره‌های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی، بعد از پایان دادگاه در گفت‌وگو با صدای آمریکا گفت که خانم بهادری‌فر و وکلایش تلاش کرده‌اند او را بی‌گناه جلوه دهند.

بر اساس این گزارش، «متهم در دادگاه مدعی شد تو (مسیح) قهرمان من هم هستی» و از توطئه ربایش این فعال سیاسی مقیم نیویورک، «عمیقاً ابراز تأسف کرد».

با این حال، به گفته خانم علی‌نژاد، قاضی دادگاه به خوبی متوجه شد که متهم در صدد سوءاستفاده از او و همه زنان ایرانی است و می‌خواهد خود را «قربانی جمهوری اسلامی و نظام مردسالاری» جلوه دهد.

او در ادامه تصریح کرد قاضی به خانم بهادری‌فر گفت حکومتی (جمهوری اسلامی) که با شما در ارتباط بوده، در تمام این سال‌ها «سرگرم ترور» بوده است.

خانم بهادری‌فر حدود یک‌وسال نیم پس از کشف توطئه ربودن مسیح علی‌نژاد، سرانجام ۲۴ آذر پارسال در دادگاه منهتن در نیویورک پذیرفت که در این ماجرا «به‌طور ناخواسته» نقش داشته است. گزارش‌ها حاکی است که او از سوی متهمان اصلی این طرح، به حساب یک کارآگاه خصوصی برای رصد مسیح علی‌نژاد پول ریخته بود.

چهار متهم اصلی در پرونده تلاش ناکام برای ربایش مسیح علی‌نژاد، علی‌رضا فراهانی، معروف به «حاج علی»، محمود خاضعین، کیا صادقی و امید نوری هستند.

هدف اصلی طراحان این توطئه، انتقال این کنشگر سیاسی به ایران برای تحویل او به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران بود. حکومت ایران در ربودن مخالفان خود سابقه‌ای طولانی دارد.

بیشتر در این باره: مسیح علی‌نژاد در گفت‌وگو با رادیو فردا: حکومت ایران نمی‌تواند صدای من را خفه کند