ترقی: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار رای از آرای باطله به اسم احمدی‌نژاد بود

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، می‌گوید که حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار رای از آرای باطله در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ایران به اسم محمود احمدی‌نژاد بوده است.

آقای ترقی اشاره‌ای به منبع خبری خود و جزئیات این ادعا نکرد و تنها گفت از آن‌جا که آقای احمدی‌نژاد کاندیدا نبود، این دو میلیون و ۷۰۰ هزار رای به عنوان آرای باطله منظور شد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، که در این دوره انتخابات ردصلاحیت شد، تصریح کرده بود که نه از نامزد دیگری حمایت می‌کند و نه در انتخابات شرکت خواهد کرد.

در انتخابات این دوره حدود سه میلیون و ۹۰۰ هزار رای باطله ثبت شد که معادل ۱۲ درصد از کل آرا است. آرای باطله همچنین پس از ابراهیم رئیسی دومین رای در انتخابات بود و از سه نامزد دیگر انتخابات پیشی گرفت. اما وزارت کشور تاکنون گزارشی از جزئیات آرای باطله منتشر نکرده است.

با این حال، روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور ایران، ساعاتی پس از اظهارات حمیدرضا ترقی بحث درباره تفکیک آرای باطله را «شایعه» و «کذب» خواند.

او در صفحه توئیتر خود نوشت: «شایعات مربوط به تفکیک اسامی آرای باطله کاملا کذب بوده و آرای باطله شامل آرای سفید و با نام‌های متفرقه می‌باشد که حجم آرای سفید بیش از دو برابر آرای با نام بوده است».

آقای جمعه‌ای در نهایت تاکید کرد که «تنها مرجع اعلام جزئیات انتخابات وزارت کشور است».

با استفاده از گزارش‌ اعتماد آنلاین و شبکه اجتماعی توئیتر/س.ن/ک.ر