وعده رسیدگی در پی توسل پلیس به خشونت‌ برای بازداشت یک شهروند در شهریار

عکسی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس با مردی در شهریار

در واکنش به استفاده پلیس از گاز اشک‌آور و توسل به خشونت در جریان بازداشت یک مرد در شهریار، یک مقام قضایی وعده رسیدگی به این پرونده را داد.

در ویدئوی منتشرشده از بازداشت این فرد در شهرک اندیشه شهریار، یک مامور نیروی انتظامی پس از پاشیدن اسپری‌ای که به نظر می‌رسد حاوی گاز فلفل است به صورت او اقدام به ضرب و شتم و بازداشت خشونت‌آمیز او می‌کند.

به گزارش ایرنا، ایرج عباسی، رئیس مجتمع قضایی نیروهای مسلح غرب تهران روز چهارشنبه، ۱۱ خرداد در واکنش به این اقدام مامور پلیس گفت که «شهروند مذکور هر جرم یا تخلفی که مرتکب شده باشد، کسی حق ندارد این‌گونه با او درگیر شود» و در ادامه از «بررسی علت ضرب و شتم این شهروند» خبر داد.

خشونت پلیس ایران با شهروندان پیش از این نیز سابقه دارد و گه‌گاه ویدئوهایی از این‌گونه برخوردها در فضای عمومی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

همزمان با انتشار برخورد اخیر پلیس در شهریار، ویدئوهایی نیز در شبکه‌های اجتماعی از ضرب و شتم چند دختر جوان در مراغه از سوی ماموران پلیس منتشر شده است.

بررسی‌های رادیوفردا نشان می‌دهد که این ویدئو پیشتر در مهر پارسال از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شده بود.

اواسط اردیبهشت امسال نیز ویدئویی از رفتار خشونت‌آمیز چند مامور پلیس با یک زن در منطقه سد لتیان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به‌ دنبال داشت.

با وجود وعده مقامات انتظامی و قضایی مبنی بر برخورد با مامورانی که در مواجهه با شهروندان دست به‌ خشونت می‌زنند، تاکنون گزارشی در این باره منتشر نشده است.