ضرب‌وجرح و بازداشت گروهی از معترضانِ مقابل سفارت پاکستان در تهران

نرگس محمدی در تجمع اعتراضی مقابل سفارت پاکستان در تهران برای حمایت از مقاومت مردم افغانستان

نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی گروهی از تجمع‌کنندگان در مقابل سفارت پاکستان در تهران را ضرب‌وجرح کرده و تعدادی از آن‌ها از جمله نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، را بازداشت کردند.

تجمع روز چهارشنبه ۱۸ شهریور در حمایت از مردم افغانستان و آنچه که «دخالت‌های» پاکستان در این کشور خوانده شده است، برگزار شد.

تقی رحمانی، فعال سیاسی، روز چهارشنبه در توئیتی اعلام کرد نرگس محمدی به همراه چند نفر دستگیر شده است که هنوز خبری از آن‌ها نداریم.

او ساعاتی بعد خبر داد که خانم محمدی آزاد شده است.

خبرگزاری هرانا گزارش داده که در این تجمع، احمدرضا حائری، پوران ناظمی، ویدا ربانی و گروهی دیگر از شهروندان و فعالان مدنی بازداشت و به نقاط نامعلومی برده شدند.

این خبرگزاری افزوده است: گوشی‌های تلفن همراه شماری از معترضان ضبط و یا به شرط پاک کردن فیلم‌ و عکس‌های گرفته شده، بازگردانده شده است. گفته می‌شود در میان بازداشت‌شدگان برخی از اتباع کشور افغانستان نیز حضور داشته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: معترضان در این تجمع با به همراه داشتن پلاکارد و سردادن شعارهایی چون «هیهات من‌الذله»، «شیر جهان پنجشیر حمایتت می‌کنیم»، «از کابل تا تهران مادران! ای زنان! اتحاد اتحاد!» و «مرگ بر امارت اسلامی» نسبت به تحولات اخیر افغانستان واکنش نشان دادند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از یورش نیروهای امنیتی و انتظامی به معترضان مقابل سفارت پاکستان است که به نحو مسالمت‌آمیز تجمع خود را برگزار کرده بودند.

بر اساس ویدئوهای دریافتی و شبکه‌های اجتماعی/ک.ر