کانون فیلمسازان «مستقل» ایران در حمایت از اعتراضات تشکیل شد

گروهی از سینماگران ایرانی برای حمایت از اعتراضات «زن زندگی آزادی» یک تشکل جدید با عنوان «کانون فیسلمازان مستقل ایران» تشکیل داده‌ و بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند.

روز دوشنبه ۷ آذر بیانیه این کانون در وب‌سایت و حساب‌های کاربری آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن چهار موضوع به‌عنوان اهداف کانون مطرح شده است.

تلاش برای جلوگیری از سرکوب و کشتار، دادخواهی برای آزادی زندانیان، جلب‌‌نظر سینماگران دنیا به وقایع ایران و «افشاگری سیاست‌های تبلیغاتی رژیم اسلامی» در دنیای سینما سرفصل اهداف این کانون است.

روز دوشنبه، عادله چراغی، از سخنگویان این کانون، به بی‌بی‌سی فارسی گفت تا کنون بیش از پنجاه سینماگر ایرانی به عضویت این کانون درآمده‌اند، از جمله «شیرین نشاط، مصطفی عزيزی، عبدالرضا كاهانی، نيما سروستانی، كاوه فرنام و علی عباسی».

به‌گفته خانم چراغی، اسامی برخی از اعضای این کانون در داخل و خارج ایران به «علت شرایط امنیتی و سرکوب موجود» در آینده منتشر خواهد شد.

در روند اعتراضات سراسری، که از ۲۶ شهریور در پی اعلام خبر کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس گشت ارشاد آغاز شده، شمار بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر به حامیان اعتراضات مردم پیوسته‌اند.