کمیسیون تلفیق مجلس: قرارگاه سپاه نفت خام می‌گیرد تا مصلا تکمیل کند

مصلای امام خمینی

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ می‌گوید با تصویب این کمیسیون، سپاه پاسداران در ازای دریافت نفت خام در هر مکانی که بخواهد، پروژه‌های نیمه‌تمام مصلاهای سراسر کشور را تمام خواهد کرد.

آن‌ طور که وب‌سایت انتخاب به نقل از رحیم زارع اعلام کرده، کمیسیون تلفیق به منظور تکمیل مصلاهای نیمه‌کاره کشور، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران را «موظف» کرده است که برای تکمیل و تحویل مصلاها اقدام کند.

بر این اساس، کمیسیون تلفیق یک‌ هزار میلیارد تومان برای مصلاهای سراسر ایران و یک‌ هزار میلیارد تومان نیز تنها برای مصلای تهران در بودجه سال ۱۴۰۱ اختصاص داده است.

به گفته وی، «هزینه‌کرد این اقدام... در قبال نفت خام به نرخ رسمی صادرات نفت در مکان‌های مورد نظر قرارگاه، تحویل می‌شود. درآمد این بند از طریق تهاتر نفت خام با قرارگاه خاتم‌الانبیاء تسویه خواهد شد.»

پیش از این نیز وزیر کشاورزی ایران از ورود قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران به حوزه تولید برنج خبر داده بود که این قرارگاه با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را «تکذیب» کرد.

جواد ساداتی‌نژاد، وزیر کشاورزی ایران، هشتم بهمن گفته بود دولت برای تولید برنج با قرارگاه عمرانی خاتم‌الانبیا قرارداد امضا کرده و در طول یک دوره پنج‌ ساله، «از محل تهاتر نفت سه میلیارد دلار» برای این کار اختصاص داده است.

قرارگاه خاتم‌الانبیا سال‌ها است در حوزه‌های کلان اقتصادی ورود کرده و واگذاری قراردادهای بزرگ به این قرارگاه که اساسا دارای ماهیت نظامی است، امری معمول در دولت‌های مختلف بوده که با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی شتاب بیشتری گرفته است.