موافقت با سفرهای نوروزی در صورت ادامه «روند نزولی‌ کرونا» در کشور

مسافران در کیش

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران از موافقت با سفرهای نوروزی در صورت ادامه «روند نزولی‌ کرونا» در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رئیسی روز شنبه، دوم اسفندماه، گفت: «اگر تعداد شهرهای آبی و زردمان غالب باشد، می‌توانیم در قالب رعایت پروتکل‌های کنترل‌شده برخی سفرها را داشته باشیم.»

آقای رئیسی همچنین با اشاره به وقوع سیل در نوروز ۹۸ گفت: «بر این اساس سه عید نوروز است که مردم از خانه بیرون نرفته‌اند و فشارهای روحی و روانی زیادی بر روی آنها است.»

در روزهای گذشته بسیاری از مقامات وزارت بهداشت و ستاد کرونا از جمله خود آقای رئیسی در مورد اوج‌گیری کرونا به‌ویژه به دنبال شیوع ویروس جهش‌یافته در کشور در اسفند ماه هشدار داده‌اند.

وزارت بهداشت ایران هم در روزهای گذشته از شناسایی میانگین روزانه هشت هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور خبر داده است.

آقای رئیسی ۲۵ بهمن‌ماه ضمن اشاره به افزایش شهرهای قرمز و هشدار درباره شیوع ویروس جدید در کشور گفته بود: «تغییر رفتار و عادی‌انگاری مردم، اولین گزینه شروع خیز چهارم ویروس کرونا است.»

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران، هم شامگاه ۳۰ بهمن‌ماه ضمن تائید شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا در کشور درباره کاهش سن ابتلا به این بیماری و شیوع ویروس جدید از طریق جوانان هشدار داده بود.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، ۳۰ بهمن ماه از پیشنهاد دو مدل سفر مبتنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داده بود.

به گفته معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، «سفر با تور» و سفر به مقصد «مراکز اقامتی مجاز و تحت نظارت این وزارتخانه» با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی قابلیت اجرا دارد.

به گفته آقای تیموری، در نوروز ۱۴۰۰ ایجاد کمپ‌ گردشگری، چادر زدن، اقامت گردشگران در اماکنی مانند مدارس، زائرسراها و حسینیه‌ها ممنوع است و این موضوع به استانداران اعلام شده است.