ترامپ: نگران اجرای «متمم ۲۵» قانون اساسی نیستم

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۲۳ دی ماه گفته است که نگران اجرای «متمم ۲۵» قانون اساسی علیه خود نیست و بر او اثری نخواهد داشت.

دونالد ترامپ که برای دیدار از ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک به تگزاس سفر کرده است، گفت، خطر اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی برای من صفر است.

وی با این حال هشدار داد که اجرای این متمم در آینده گریبان دولت جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، و دولت او را خواهد گرفت.

این در حالی است که نمایندگان دموکرات در کنگره تلاش‌های خود را برای برکناری دونالد ترامپ در یک هفته باقی‌مانده از دوره ریاست جمهوری او، تشدید کرده‌اند.

در جریان هجوم خشونت‌طلبان هوادار آقای ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در روز ۱۷ دی‌ماه پنج نفر، از جمله یک مامور پلیس، کشته شدند.

دمکرات‌ها و تعدادی از جمهوری‌خواهان معتقدند که سخنان دونالد ترامپ نقش مهمی در تشویق هوادارانش به خشونت داشته است و خواهان اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی و استیضاح رئیس جمهوری آمریکا هستند.

در همین حال، دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا در صددند با قطعنامه غیرالزام‌آوری از مایک پنس، معاون رئیس جمهوری بخواهند او کابینه دولت با اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، دونالد ترامپ را در هفت روز باقی‌مانده از دوره‌اش برکنار کند.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، به نظر می‌رسد که مایک پنس تمایلی به چنین اقدامی ندارد.

دموکرات‌ها می‌گویند، در صورتی که متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا اجرا نشود، دونالد ترامپ را استیضاح خواهند کرد.

دونالد ترامپ همچنین روز سه شنبه هشدار داد که استیضاح او جز تشدید تفرقه در کشور نتیجه‌ای نخواهد داشت.

دمکرات‌ها روز گذشته طرح استیضاح مجدد دونالد ترامپ را به دلیل «تحریک به اغتشاش» به کنگره ارائه کردند