کارزار انتخاباتی ترامپ با برگزاری تجمعی در ایالت اکلاهما از سر گرفته شد

رئیس‌جمهوری ایالات متحده، دونالد ترامپ، نخستین کارزار انتخاباتی خود را از زمان شیوع گسترده کووید-۱۹، در جمع هوادارانش در شهر تالسا، ایالت اکلاهما، برگزار کرد.

در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین آقای ترامپ ۶۵ درصد آرای این ایالت را از آن خود کرده بود.

از سرگیری کارزار دونالد ترامپ در شهر تالسا در میانه همه‌گیری ویروس کرونای جدید در حالی‌ست که شماری از مقام‌های شهری در مورد شیوع بیماری و افزایش موارد در پی تجمع مردم هشدار داده بودند.

آقای ترامپ در آغاز سخنرانی خود گفته به این شهر آمده تا اعلام کند «اکثریت خاموش قدرتمندتر از هر زمان دیگری‌ست».

او گفته رقیب دمکراتش، جو بایدن را در انتخابات پیش‌رو شکست خواهد داد: «ما جلوی چپ افراطی را خواهیم گرفت».

دونالد ترامپ گفته «ما حزب آبراهام لینکلن هستیم و حزب نظم و قانون».

آبراهام لینکُلن (۱۸۰۹-۱۸۶۵) شانزدهمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده و عضو حزب جمهوری‌خواه بود که شهرتش به‌طور مشخصی به اقداماتش در پایان دادن به برده‌داری در آمریکا باز می‌گردد.

ساعاتی پیش از آغاز تجمع در تالسا، ستاد انتخاباتی ترامپ مثبت شدن تست کووید ۶ نفر از خدمه را تائید کرد.

مسئول روابط عمومی ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید روند قرنطینه افراد فورا اجرا شده است و نه این افراد و نه کسانی که با آن‌ها در تماس نزدیک بودند در تجمع شرکت نخواهند کرد.

محل برگزاری تجمع یک سالن ۱۹ هزار نفری‌ست و بنا بر گزارش‌ها چندین هزار نفر از هواداران ترامپ راهی آن شده بودند.

با این حال تا ساعاتی پیش از آغاز سخنرانی و کارزار شمار کسانی که راهی محل شده بودند کم‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی بود. تصاویر منتشرشده از محل نیز نشان می‌دهد بخشی از سالن خالی‌ست، هرچند هنوز مشخص نیست در ادامه صندلی‌ها پر شده‌اند یا نه.

واپسین باری که آقای ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود سخنرانی کرد بیش از سه ماه قبل بود؛ در این مدت و با همه‌گیری ویروس کرونا در ایالات متحده، تجمعات و کارزارها نیز متوقف شده بود.

بر پایه گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی