فرمان اجرایی ترامپ برای حفاظت از بناهای یادبود و مجسمه‌ها در آمریکا

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جمعه ششم تیرماه با اشاره به این که یک فرمان اجرایی برای حفاظت از بناهای یادبود و مجسمه‌های آمریکا امضا کرده، هشدار داد کسانی که این مجسمه‌ها را تخریب کنند، به حبس‌های طولانی محکوم خواهند شد.

رئیس جمهوری آمریکا در توییتی نوشته است: فرمانی اجرایی بسیار قوی برای حفاظت از بناهای یادبود ، تندیس‌ها و مجسمه‌های آمریکا و مقابله با خشونت مجرمانه اخیر امضا کردم. زندان طولانی مدت در انتظار اقدامات غیرقانونی علیه کشور ما خواهد بود.

در همین زمینه، دونالد ترامپ در توییت دیگری گفته است که برنامه قبلی خود جهت سفر به نیوجرسی برای آخر هفته را لغو کرده است و برای حصول اطمینان از برقراری نظم و قانون در واشینگتن خواهد ماند.

پس از کشته‌ شدن جورج فلوید، شهروند آمریکایی سیاه‌پوست به دست یک پلیس سفیدپوست، شمار قابل توجهی از شهرهای آمریکا شاهد اعتراضات خیابانی و ناآرامی‌های گسترده بودند.

در تعدادی از این اعتراضات به برخی از مجسمه‌ها حمله شد. از جمله معترضان در شهر ریچموند ایالت ویرجینیا بیستم خرداد، یک مجسمه از کریستف کلمب، کاشف اصلی قاره آمریکا، را از جای خود کنده، آن را به آتش کشیده و سپس به آب انداختند.