ترامپ: کشورهای دیگری نیز به توافق صلح امارات و اسرائیل خواهند پیوست

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا،

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنج‌شنبه ۲۰ شهریور گفت که کشورهای دیگر هم به توافق صلح امارات و اسرائیل خواهند پیوست.

به گزارش رویترز، رئیس جمهوری آمریکا نام این کشورها را که قرار است به توافق صلح امارات و اسرائیل بپیوندند٬ اعلام نکرد، اما پیش بینی کرد که عربستان سعودی نیز در نهایت به این توافق خواهد پیوست.

قرار است مراسم رسمی امضای توافق عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل روز سه‌شنبه آینده، ۲۵ شهریور، با میزبانی دونالد ترامپ در کاخ سفید برگزار شود.

عادی سازی مناسبات اسرائیل و امارات متحده عربی٬ اولین مورد از برقراری مناسبات دیپلماتیک بین یک کشور عربی و اسرائیلی طی بیش از ۲۰ سال گذشته است و این تحول با حمایت دونالد ترامپ محقق شده است.

دونالد ترامپ در کنفرانس خبری روز پنجشنبه تاکید کرد: طول نخواهد کشید که شما خواهید شنید که دیگر کشورهای وارد این (توافق) خواهند شد. و شما می‌توانید در خاورمیانه صلح داشته باشید.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: من فکر می کنم آنچه در نهایت اتفاق خواهد افتاد این است که شما تعداد قابل توجهی از کشورها را وارد (این توافق) خواهند شد. کشورهای بزرگ در حال ورود هستند. من با پادشاه عربستان سعودی صحبت کردم ، بنابراین ما داریم صحبت می کنیم. ما تازه گفت‌وگو را شروع کردیم. و شما آنها را خواهید دید که وارد خواهند شد.