فیس‌بوک نوشته ترامپ درباره مقایسه کرونا با آنفلوآنزا را حذف کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، پس از ترک بیمارستان و بازگشت به کاخ سفید

شبکه اجتماعی فیس‌بوک روز سه‌شنبه یک پست رئیس جمهور آمریکا را که در آن بیماری کووید ۱۹ با آنفلوآنزا مقایسه شده و حتی از آن کم‌خطرتر توصیف شده بود حذف کرد.

فیس‌بوک در پاسخ به خبرگزاری فرانسه در این باره گفت: «ما اطلاعات نادرست درباره شدت بیماری کووید ۱۹ را حذف می‌کنیم، این پست را هم حذف کردیم.»

دونالد ترامپ در این پست نوشته بود: «... داریم یاد می‌گیریم که با کووید زندگی کنیم، بیماری‌ای که در اغلب کشورها کمتر [از آنفلوآنزا] مرگبار بوده.»

شبکه اجتماعی توییتر هم این پست را پوشانده، به طوری که پیش از خواندن آن پستی از توییتر به نمایش درمی‌آید که در آن آمده است نوشته آقای ترامپ خلاف اصول این شبکه اجتماعی است و اطلاعات کذب و نادرست به خواننده می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، یک روز پس از ترک بیمارستان در پست توییتری خود نوشته بود که نمی‌توان مملکت را تعطیل کرد، اما «داریم یاد می‌گیریم با کرونا زندگی کنیم».

آقای ترامپ، روز سه‌شنبه، ۱۵ مهر، در حالی ‌که ماسک خود را برداشته بود و ظاهرا به سختی نفس می‌کشید، در برابر دوربین ظاهر شد.

رئیس جمهوری آمریکا که بارها به دلیل بی‌اعتنایی به پروتکل‌های بهداشت عمومی مورد انتقاد قرار گرفته است، افزود: «و می‌دانم که خطر در کمین است، خطر هست،‌ اما ایرادی ندارد. و من هم، در حال حاضر، بهترم و شاید ایمن شده باشم.»

او درباره مقابله با ویروس کرونا، توصیه‌هایی را خطاب به مردم آمریکا بیان کرد، از جمله این‌که «اجازه ندهید (کووید ۱۹) بر شما چیره شود. ازش نترسید. آن را شکست خواهید داد».

رئیس‌ جمهوری ایالات متحده، پس از چهار روز مداوای فشرده، روز دوشنبه عصر به وقت واشینگتن، از بیمارستان نظامی «والتر رید» ترخیص شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری آمریکا در شرایطی که هنوز ناقل ویروس محسوب می‌شود وارد کاخ سفید شد و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی با اطرافیان خود در تماس بود.

ایالات متحده آمریکا با بیش از ۲۰۹ هزار مورد مرگ ثبت‌شده، بالاترین میزان مرگ و میر در میان کشورها را در دوران همه‌گیری ویروس جدید کرونا شاهد بوده است.