واکنش ترامپ به «مسمومیت» الکسی ناوالنی

دونالد ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه با اشاره به اين‌كه واشینگتن می‌بایست «بسیار جدی» به پرونده «مسمومیت مشکوک» الکسی ناوالنی، از چهره‌های شاخص منتقد ولادیمیر پوتین در روسیه، نگاه كند، گفت دولت وی هنوز هیچ مدرکی را در این زمینه ملاحظه نکرده است.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره مسمومیت الکسی ناوالنی گفت، این فجیع و وحشتناک است، نمی‌بایست اتفاق بیفتد. ما هنوز هیچ مدرکی نداریم، اما من به مساله نگاهی خواهم انداخت.

الکسی ناوالنی، ۴۴ ساله، دوهفته پیش در پروازی در مسیر سیبری به مسکو ناگهان به شدت بیمار شد. پرواز او در شهر اومسک توقف اضطراری کرد و او به بیمارستان منتقل شد. پس از دو روز تحت فشار خانواده و همکارانش آقای ناوالنی به آلمان منتقل و در بیمارستان چریته در شهر برلین بستری شد.

دولت آلمان دو روز پیش اعلام کرد که آزمایش‌های جدید وجود ماده سمی و مخرب اعصاب «نووی‌چوک» را در بدن الکسی ناوالنی ثابت کرده است.

نووی‌چوک از جمله مواد سمی است که در دوران اتحاد شوروی سابق تولید می‌شد و تحقیقات دولت بریتانیا در سال ۲۰۱۸ نشان داد که یک جاسوس سابق روس و دخترش در آن کشور با این ماده مسموم شده‌اند.