آنکارا: اقدامات زیانبار امارات متحده برای ضربه زدن به ترکیه

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه

وزیر دفاع ترکیه می‌گوید امارات اقدامات زیانباری برای ضربه زدن به ترکیه مرتکب می‌شود و دولت آنکارا این کشور را بازخواست خواهد کرد.

وی با اشاره به حمایتهای امارات از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که علیه دولت وفاق ملی لیبی، تحت حمایت سازمان ملل می‌جنگند، گفته است امارات از گروه تروریستی «پ کا کا» نیز برای ضربه زدن به ترکیه کمکهای مالی و تدارکاتی انجام می‌دهد.

فرانسه، مصر، امارات و روسیه از نیروهای حفتر در لیبی حمایت می‌کنند و ترکیه به همراه ایتالیا حامی دولت وفاق ملی است. ترکیه طی ماه‌های گذشته نیروهای نظامی به لیبی ارسال کرده است.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پنج‌شنبه اعلام کرد، اگر امارات، عربستان، روسیه، فرانسه و مصر دست از حمایت خلیفه حفتر نکشند، این کشور روی آرامش نخواهد دید.

سازمان ملل پنج‌شنبه طی گزارشی از کشته شدن ۱۰۰ غیرنظامی در جنگ داخلی لیبی طی سه ماهه دوم سال خبر داد.

آقای آکار گفته است امارات از گروههای تروریستی منطقه برای ضربه زدن به ترکیه استفاده می‌کند و این کشور بازخواست خواهد شد.

وی همچنین از مصر خواست که در مورد لیبی اقدامات غیرسازنده را متوقف کند.

پس از هشدار رئیس‌جمهوری مصر نسبت به مداخله نظامی ترکیه در لیبی، پارلمان مصر آخر تیرماه به اتفاق آرا، تحت عنوان «دفاع از امنیت ملی مصر»، اعزام نیروی نظامی به خارج از کشور را مجاز اعلام کرد.

نیروهای دولت وفاق ملی ماه گذشته با حمایت ترکیه توانستند به تهاجم یک ساله نیروهای ژنرال حفتر که قصد تصرف طرابلس را داشت پایان دهند و به‌سوی شهر استراتژیک و نفتی سیرت حرکت کنند.