نیروهای بسیج در شهر شوش دو نفر را کشتند

خبرگزاری‌های ایران در حالی از کشته شدن دو جوان وابسته به یک گروه «تجزیه‌طلب» در شهر شوش در جریان تیراندازی آن‌ها به اماکن نظامی و انتظامی خبر می‌دهند که بستگان این دو نفر، اقدام انتسابی به آن‌ها را تکذیب کرده‌اند.

خبرگزاری‌های ایران روز دوشنبه،‌ نهم فروردین ماه با انتشار اطلاعیه‌ای از سوی روابط عمومی سپاه خوزستان اعلام کردند که بامداد ششم فروردین، دو «مهاجم« وابسته به گروه «حرکت النضال» که «قصد ورود» به اماکن نظامی و انتظامی در شهر شوش را داشتند، شناسایی و کشته‌اند.

در اطلاعیه روابط عمومی سپاه خوزستان به نام و مشخصات این دو نفر اشاره نشده و تنها گفته شده که تعدادی اسلحه کلاشینکف و مقادیری مهمات از آنها کشف و ضبط شده است.

«حركت النضال» یا «جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز» گروهی است که جمهوری اسلامی آن را «تروریستی» و «تجزیه‌طلب» می‌خواند.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هویت جان‌باختگان این حادثه را ابراهیم عطشانی، ۲۰ ساله و مصطفی حرگانى، ۲۴ ساله از اهالی منطقه دوار شهرستان شوش اعلام کرده است.

به گزارش این خبرگزاری این دو نفر در پی نقض قوانین به‌کارگیری سلاح، هدف تیراندازی نیروهای «حوزه مقاومت بسیج شهید دانش شوش» قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری هرانا هم‌چنین به نقل از یک منبع آگاه نوشته است که بستگان این افراد هر گونه حمله آن‌ها به حوزه علمیه و دادگاه شوش را تکذیب کرده‌اند.

گفته می‌شود ابراهیم عطشانی پیشتر در جریان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

در روزهای گذشته، ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن دو جوان که به شدت زخمی شده‌ و روی زمین افتاده‌اند در حال تفتیش بدنی دیده می‌شوند.

گفته می‌شود که این ویدیو مربوط به جریان تیراندازی به دو جوان در شهر شوش است که خبر کشته شدن آن‌ها از سوی نیروهای «حوزه مقاومت بسیج شهید دانش شوش» پس از دو روز به طور رسمی اطلاع‌رسانی شده است.

رادیو فردا به طور مستقل نمی‌تواند ارتباط این ویدیو را با حادثه تیراندازی در شهر شوش و هویت دو جوان که در این ویدیو دیده می‌شود را تائید کند.