اف‌بی‌آی یک شهروند ایرانی- آمریکایی را به اتهام ارسال کالا و فناوری به ایران بازداشت کرد

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، یک شهروند دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی را به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌های صادراتی ایالات متحده علیه ایران بازداشت کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده روز سه‌شنبه ۲۸ دی در بیانیه‌ای اعلام کرد کامبیز عطار کاشانی ۴۴ ساله روز ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) پس از تلاش برای ارسال کالا و فناوری به بانک مرکزی ایران در شهر شیکاگو بازداشت شد.

آمریکا فروش کالاها و خدمات به برخی سازمان‌های دولتی ایران از جمله بانک مرکزی را به دلیل این‌که «برای سازمان‌های تروریستی کار می‌کنند»، ممنوع کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید کامبیز عطار کاشانی از شرکت‌های مستقر در امارات متحده عربی تحت کنترل خود، برای تهیه کالاهای الکترونیکی و فناوری از شرکت‌های آمریکایی برای تحویل نهایی به ایران بدون کسب مجوزهای لازم برای صادرات استفاده کرده است.

کامبیز عطار کاشانی به یک فقره «توطئه برای صادرات غیرقانونی کالا به ایران» متهم است و روز ۲۸ دی‌ محاکمه او به این اتهام در دادگاه ایالت ایلینوی آغاز شد.

در صورتی که وی محکوم شود، حداکثر مجازات ۲۰ سال حبس و یک میلیون دلار جریمه نقدی در انتظار این شهروند ایرانی-آمریکایی خواهد بود.