با حکم دادگاه استیناف بررسی اسناد محرمانه در پرونده کیفری ترامپ از سر گرفته می‌شود

پلیس فدرال آمریکا اواسط مرداد ماه با هجوم به عمارت «مار-آ-لاگو» در ایالت فلوریدا اسناد محرمانه متعددی را پیدا کرد که دونالد ترامپ پس از ترک کاخ سفید به آنجا منتقل کرده بود

یک دادگاه استیناف فدرال روز چهارشنبه رای داد که وزارت دادگستری ایالات متحده می‌تواند بررسی اسناد محرمانه‌ای را که اف‌بی‌آی در عمارت شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، یافته است، از سربگیرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه استیناف منطقه یازدهم ایالات متحده در آتلانتا با درخواست دادستانی فدرال برای ابطال حکم یک قاضی منطقه‌ای موافقت کرده است. قاضی آیلین کنون با حکم خود مانع دادستانان فدرال آمریکا شده بود تا از اسناد محرمانه کشف‌شده از عمارت شخصی ترامپ در پرونده قضایی علیه او استفاده کنند.

دادگاه استیناف همچنین گفت که با لغو بخشی از حکم دادگاه بدوی که دولت را ملزم می‌کرد پرونده‌های محرمانه را برای بازبینی تحویل یک کارشناس ویژه بدهد، موافقت خواهد کرد.

این دادگاه اضافه کرد که تصمیم آن «ماهیت محدودی دارد»، زیرا وزارت دادگستری صرفا درخواست تجدیدنظر در حکم بدوی کرده و این دادگاه قادر به تصمیم‌گیری در مورد ماهیت پرونده نیست.

خبرگزاری رویترز از حکم دادگاه استیناف به عنوان یک پیروزی برای دادستان‌های فدرال نام برده تا به این ترتیب تحقیقات کیفری را درباره سوءاستفاده احتمالی از اسناد طبقه‌بندی‌شده پیش ببرند.

پلیس فدرال آمریکا اواسط مرداد ماه با هجوم به عمارت «مار-آ-لاگو» در ایالت فلوریدا اسناد محرمانه متعددی را پیدا کرد که دونالد ترامپ پس از ترک کاخ سفید به آنجا منتقل کرده بود.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن/ک.ر‌