بریتانیا می‌گوید شبکه «راشا تودی» ابزار کرملین برای انتشار اخبار جعلی است

بریتانیا روز چهارشنبه چهارم اسفند شبکه خبری «راشا تودی» روسیه را متهم کرد که به عنوان «بازوی تبلیغاتی» کرملین در خدمت کارزار اخبار جعلی و انتشار اطلاعات گمراه‌کننده فعالیت می‌کند و از این طریق به بحران کی‌یف و مسکو دامن می‌زند.

دولت بوریس جانسون از قانون‌گذاران حوزه رسانه در این کشور خواسته است تا در پی به‌رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدایی‌طلب در خاک اوکراین توسط مسکو، در صورت ضرورت در این زمینه اقدام کنند.

مقام‌های روسیه شبکه خبری «راشا تودی» را راهی برای رقابت مسکو با سلطه غول‌های رسانه‌ای مستقر در ایالات متحده و بریتانیا می‌دانند و این رسانه‌ها را به ارائه دیدگاه «جانبدارانه» از جهان متهم می‌کنند.

منتقدان اما می‌گویند که شبکه راشا تودی با پخش برنامه‌های تلویزیونی به چندین زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، عربی، اسپانیایی و آلمانی، در واقع به مثابه «بازوی تبلیغاتی» حکومت روسیه و در راستای تضعیف اعتماد همگانی به نهادها و موسسات غربی عمل می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که درخواست بررسی و بازبینی مجوز این شبکه روسی از سوی دولت بوریس جانسون به آفکام، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا، ارائه شده است.