بریتانیا می‌گوید ایران از فرصت مذاکرات جدید برای دستیابی به توافق استفاده کند

تاکنون شش دور از مذاکرات احیای برجام در وین برگزار شده است.

وزارت امور خارجه بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که در جریان دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با مقام‌های این وزارتخانه از جمهوری اسلامی خواسته شده است که از فرصت به وجود آمده در دور تازه مذاکرات درباره توافق هسته‌ای موسوم به برجام، برای احیای این توافق استفاده کند.

دور هفتم مذاکرات هسته‌ای درباره احیای برجام قرار است هشتم آذرماه جاری در وین، پایتخت اتریش برگزار شود.

پیش از برگزاری این دور از مذاکرات در وین، علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران به سه کشور اروپایی حاضر در توافق به برجام سفر کرد. او ابتدا به پاریس رفت و سپس روز گذشته با مقام آلمانی مذاکره کرد.

علی باقری کنی بامداد پنجشنبه وارد لندن شد و تا خواسته‌های خود در خصوص این مذاکرات را با مقام‌های بریتانیا مطرح کند.

در بیانیه وزارت خارجه بریتانیا آمده است، جیمز کِلِوِرلی، معاون وزارت خارجه این کشور در دیدار با علی باقری کنی تاکید کرد که ایران باید از فرصت مذاکرات جدید برای دستیابی به توافقی که روی میز قرار دارد، استفاده کند.

وزارت خارجه آلمان هم روز گذشته با اشاره به مذاکرات با علی باقری کنی در خصوص از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در هشتم آذرماه تاکید کرد که این مذاکرات می‌بایست از همان نقطه‌ای که در دور ششم و در خردادماه سال جاری متوقف شده، از سر گرفته شود.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، هم سه‌شنبه موضع مشابهی اتخاذ کرده و گفته بود مذاکرات آینده در وین می‌بایست از نقطه توقف آن در خردادماه از سرگرفته شود. وزیر خارجه فرانسه تاکید کرده بود که هدف از این مذاکرات باید بازگشت سریع به برجام باشد.