نخست‌وزیر بریتانیا استعفا به‌دلیل «جنجال مهمانی‌ها» را رد کرد

بوریس جانسون می‌گوید تمرکز دولت او اکنون روی رشد اقتصادی و پاسخ کشورهای غربی به بحران اوکراین است.

نخست‌وزیر بریتانیا درخواست احزاب مخالف برای استعفا به‌دلیل حضور در مهمانی‌های دوره محدودیت‌های اجتماعی کرونا را رد کرد.

فشارها برای کناره‌گیری بوریس جانسون به دلیل برگزاری چند مهمانی بزرگ در دفتر نخست‌وزیری در دوران ‌قرنطینه حتی در میان اعضای حزب محافظه‌کار نيز افزایش یافته است.

آقای جانسون گفته است نقض آگاهانه قوانین پارلمان بریتانیا توسط وزرا باید به استعفا بینجامد، اما اعلام کرد که حاضر به استعفا نیست و تحقیقات پلیس باید تکمیل شود.

نخست‌وزیر بریتانیا پس از هفته‌ها تکذيب گزارش‌های رسانه‌ها در مورد برگزاری مهمانی در دوران قرنطینه بالاخره ماه گذشته در جلسه پارلمان در اين مورد عذرخواهی کرد، اما گفت که قوانین را نقض نکرده است.

او روز چهارشنبه ششم بهمن در پارلمان بریتانیا در پاسخ به کی‌یر استارمر رهبر حزب کارگر و اپوزیسیون دولت گفت که حاضر به استعفا نیست.

آقای جانسون با اشاره به ادامه تحقیقات پلیس درباره مهمانی‌ها گفت که تمرکز دولت او اکنون روی رشد اقتصادی و پاسخ کشورهای غربی به بحران اوکراین است.

طی روزهای گذشته احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین قوت گرفته است و کشورهای غربی در تلاش برای حل‌وفصل این بحران هستند.

پلیس بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که پرونده تحقیقات پیرامون مهمانی‌های «داونینگ استریت» در دوره قرنطینه کرونا را بررسی می‌کند.

برخی از نمایندگان عضو حزب حاکم پارلمان نیز خواستار استعفای آقای جانسون به خاطر نقض قوانین محدودیت‌های کرونا شده‌اند، اما برای این هدف باید ۵۴ نماینده از ۳۵۹ نماینده محافظه‌کار پارلمان طی نامه‌ای موافقت خود را با برکناری رهبر حزب اعلام کنند.

تاکنون شمار نمایندگان پارلمان که خواهان استعفای آقای جانسون شده‌اند، محرمانه نگه داشته شده است.

با استفاده از گزارش‌های رویترز/د.خ/ک.ر