دبیرکل سازمان ملل: داعش ۳۰۰ میلیون دلار برای ادامه حملات دارد

آنتونیو گوترش گفته است، داعش همچنان توانی تامین مالی اقدامات «تروریستی» در عراق، سوریه و دیگر نقاط جهان را دارد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در گزارشی به شورای امنیت این سازمان اعلام کرد، گروه حکومت اسلامی، داعش، به رغم از دست دادن به اصطلاح «خلافت» خود در سوریه و عراق، منابع مالی بالغ ۳۰۰ میلیون دلار در اختیار دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این گزارش تصریح کرده است، قطع یا کاهش حملات داعش ممکن است «موقتی باشد».

کارشناسان سازمان ملل همچنین در گزارش دیگری در هفته گذشته نوشته بودند، به رغم کاهش میزان حملات این گروه در ماه‌های اخیر، احتمالا حتی پیش از پایان سال ۲۰۱۹ بار دیگر شاهد ظهور داعش در عراق، سوریه و در نقاط مختلف جهان خواهیم بود.

آنتونیو گوترش در گزارش خود تصریح کرده است: هر چند داعش با از دست دادن قلمرو خود دیگر به درآمدهای نفتی دسترسی ندارد، اما به نظر می رسد این گروه همچنان توانی تامین مالی اقدامات «تروریستی» در عراق، سوریه و دیگر نقاط جهان را دارد.

گروه حکومت اسلامی که در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ بخش‌های گسترده‌ای از عراق و سوریه را تحت تصرف خود داشت، نخست در عراق و سپس در سوریه شکست خورد.

ائتلافی به رهبری آمریکا، دولت و نیروهای امنیتی عراق، و نیز کشورهایی مانند روسیه، دولت سوریه، شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی و مجموعه‌ای از گروه‌های دیگر در نبردهای سال‌های گذشته علیه این گروه نقش داشتند.