رئيس ستاد مشترک ارتش آمریکا: دو نفر از همراهان البغدادی بازداشت شده‌اند

ژنرال میلی گفت ویدئوها و تصاویری از حمله به محل اقامت البغدادی وجود دارد که ممکن است در روزهای آینده در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

ژنرال مارک میلی، رئيس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت در جریان حمله‌ای که منجر به کشته‌شدن ابوبکر البغدادی، رهبر داعش شد، دو نفر از همراهان او بازداشت شده‌اند.

او که روز دوشنبه شش آبان در یک نشست خبری مشترک با مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، به سوال‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد، گفت البغدادی تقریبا به طور دائم در محلی که مورد حمله قرار گرفت، زندگی می‌کرد.

ژنرال میلی گفت ویدئوها و تصاویری از این حمله و همچنین لحظات آخر عمر البغدادی وجود دارد که ممکن است در روزهای آینده در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، نیز در این نشست با تاکید بر اینکه مرگ البغدادی دنیا را از شر تروریسم رها نمی‌کند، گفت: این عملیات یک پیام برای سایر تروریست‌ها است، پیامش این است که دولت آمریکا اراده تعقیب آنها را در هر نقطه و هر زمان دارد.

او در پاسخ به سوالی درباره حضور نیروهای آمریکایی در سوریه گفت: ما نیروها را در نزدیکی منابع نفتی سوریه مستقر کرده‌ایم تا از هر گونه دسترسی داعش به این منابع جلوگیری کنیم.

وزیر دفاع آمریکا گفت ماموریت ایالات متحده برای مبارزه با داعش تمام نشده و ما متعهد هستیم که با ائتلاف علیه داعش همکاری کنیم.