کرونا در آمریکا؛ احتمال مرگ ۹۰ هزار نفر دیگر در چهار هفته آینده

در نخستین نشست ستاد مقابله با کرونا دولت جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا چهارشنبه هشتم بهمن اعلام شد که احتمالا در چهار هفته آینده در حدود ۹۰ هزار نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست خواهند داد.

این هشدار در حالی منتشر شده است که دولت جدید آمریکا درصدد است که وضعیت واکسیناسیون کرونا در این کشور را بهبود بخشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در این نشست تاکید شد که ستاد مقابله با کرونا در دولت جو بایدن تلاش خواهد کرد که شفاف عمل کرده و اطلاعات در خصوص وضعیت شیوع کرونا را در اختیار جامعه قرار دهد.

طبق این گزارش تاکنون بیش از ۴۲۵ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

آسوشیتدپرس اضافه کرده است، دولت جدید آمریکا نسبت به دولت دونالد ترامپ رویکرد متفاوتی در قبال شیوع ویروس کرونا در پیش گرفته است.

دکتر راشل والنسکی، رییس جدید مرکز کنترل بیماری‌ آمریکا ، در خصوص برآورد تلفات کرونا در هفته‌های آینده گفت، من می‌دانم این خبری نیست که ما تمایل داشته باشیم آن را بشنویم، اما این موضوعی است که باید گفته شود تا همگان از آن با اطلاع باشند.

دکتر راشل والنسکی تصریح کرد، اگر در عمل متحد باشیم می‌توانیم وضعیت را عوض کنیم.

او در ادامه تاکید کرد که پیش بینی حاکی از آن است تا بیستم فوریه ، چهار هفته دیگر، آمار قربانیان کووید۱۹ آمریکا می‌تواند به ۴۷۹ هزار تا ۵۱۴ هزار تن برسد.

جو بایدن روز گذشته از طرح دولت خود برای خرید ۲۰۰ میلیون دوز دیگر واکسن کرونا خبر داد.

دولت بایدن همچنین در صددد است که طی سه هفته میزان واکسیناسیون را تا ۱۰ میلیون دوز در هفته افزایش دهد. این رقم هم اکنون هشت میلیون ۶۰۰ هزار دوز در هفته است.