آمریکا یک کشتی ماهی‌گیری با بار مهمات را در دریای عمان توقیف کرد

ناوگان پنجم ایالات متحده روز شنبه اعلام کرد، یک کشتی ماهی‌گیری را در دریای عمان توقیف کرده است که بیش ۵۰ تن مهمات شامل گلوله و همچنین فیوز و پیشرانه برای موشک را از مسیر ایران به یمن قاچاق می‌کرد.

این نهاد نظامی در اطلاعیه‌ای گفت، افراد نیروی دریایی مستقر در پایگاه یواس‌اس لوئیس بی. پولر روز پنج‌شنبه در جریان بررسی پرچم این کشتی ماهی‌گیری محموله غیرقانونی آن را کشف کردند.

اطلاعیه مورد اشاره تصریح می‌کند این دومین محموله غیرقانونی سلاح است که ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در طول یک ماه کشف کرده‌اند.

محموله اول اواخر آبان ماه در دریای عمان کشف شد که شامل بیش از ۷۰ تن آمونیوم پرکلرات می‌شد، ماده‌ای که معمولا برای ساخت سوخت راکت و موشک و همچنین مواد منفجره استفاده می‌شود و مقامات نظامی آمریکا می‌گویند که این مقدار مواد منفجره برای سوخت دست‌کم دوازده موشک بالستیک میان برد کافی است. آمریکا آن محموله را نیز به ایران نسبت داده و گفته که مقصد آن یمن بوده است.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۵ با حوثی‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی در یمن مبارزه می‌کند و همچنین ایالات متحده، بارها تهران را به تامین سلاح برای این گروه متهم کرده‌اند، اتهامی که از سوی ایران رد شده است.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری رویترز و رادیو فردا؛ س.ن