مایک پنس در بازدید از اردوگاه اشرف: توافق اتمی «رژیم فاسد» را قدرتمند می‌کند

مریم رجوی، رئیس شورای ملی مقاومت ایران (راست) در کنار مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده

مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در بازدید از اردوگاه اشرف ۳ در آلبانی از دولت فعلی آمریکا خواست تا توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی را تمدید نکند.

آقای پنس در این بازدید که روز پنج‌شنبه، دوم تیر، انجام شد گفت: «عمر رژیم ایران به شمارش معکوس رسیده و ریاست‌ جمهوری رئیسی هم نشانه شدت ضعف آن است.»

معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا در ادامه از «تجدید توافق با ایران» به عنوان «مسیر طلایی دستیابی جمهوری اسلامی به بمب هسته‌ای» نام برد و از دولت بایدن خواست که توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی را تمدید نکند و گفت که این توافق رهبری ایران را «جسورتر می‌کند».

مایک پنس در ادامه تاکید کرد که «تجدید توافق هسته‌ای ایران به هیچ وجه به نفع مردم ایران نخواهد بود» و فقط یک «رژیم فاسد» را «قدرتمند و غنی» خواهد کرد.

مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام پس از هشت دور گفت‌وگو از ماه فروردین متوقف شده و در هفته‌های گذشته با بالاتر گرفتن تنش‌ها سرنوشت آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

دولت جو بایدن بارها دیپلماسی را بهترین گزینه برای مقابله با جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران عنوان کرده است، اما منتقدان خواستار توقف مذاکرات با ایران شده‌اند.