خواستگاری در آرامگاه حافظ موجب بازداشت مدیر حافظیه و تعلیق یک مقام محلی شد

عکس آرشیوی از حافظیه شیراز

انتشار یک کلیپ خواستگاری در حافظیه شیراز موجب بازداشت مدیر این مجموعه و تعلیق مدیرکل میراث فرهنگی فارس شد.

بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مردی در آرامگاه حافظ در حالی که زانو می‌زند از دختری بدون حجاب اجباری خواستگاری کرده و به او حلقه می‌دهد. دختر هم پیشنهاد خواستگار را پذیرفته و او را در آغوش می‌گیرد.

گزارش حساب‌های کاربری محلی شیراز در اینستاگرام حاکی است که به‌دنبال اقدام این زوج، مدیر مجموعه حافظیه بازداشت و از ورود مدیرکل میراث فرهنگی فارس به محل کار خود جلوگیری شده است.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، نیز روز دوشنبه هشتم خرداد در گزارشی این خبر را تایید کرده و از قول استاندار فارس، زوج یادشده را به «رفتارهای خلاف شرع و هنجارشکنانه» متهم کرده است.

محمد هادی ایمانیه روز دوشنبه گفت که «براساس تصمیم مقامات قضایی، مدیر مجموعه حافظیه و دو نفری که رفتارهای خلاف شرع و هنجارشکنانه داشته‌اند، امروز تعیین تکلیف خواهند شد و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز تا مشخص شدن پرونده اجازه حضور در محیط اداری را نخواهد داشت».

او این نوع خواستگاری را «مغایر با عرف جامعه ایرانی- اسلامی» دانسته و گفته که «با عوامل و عناصری که به صورت سازمان‌یافته در صدد ترویج لاابالی‌گری و فساد هستند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت».

استاندار فارس توضیح نداده که این نوع خواستگاری چه «فسادی» داشته است.

در کلیپ منتشرشده، شمار زیادی از بازدیدکنندگان آرامگاه حافظ نیز با خواندن ترانه «یار مبارک بادا/ایشاالله مبارک بادا»، این زوج را همراهی و تشویق می‌کنند.