کمپانی دیزنی ۷۵ تن از کارکنان استودیو پیکسار را اخراج کرد

این نخستین اخراج گستردۀ کارکنان پیکسار طی یک دهه اخیر به شمار می‌رود

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار با ۷۵ تن از کارکنانش از جمله نیروهای ارشد و قدیمی خود قطع همکاری کرده است.

این نخستین اخراج گستردۀ کارکنان پیکسار طی یک دهه اخیر به شمار می‌رود و شامل کارگردان و تهیه‌کننده انیمیشن نه چندان موفق «لایت‌یر/ Lightyear» می‌شود.

انگس مک‌لین ۲۶ ساله، کارگردان این انیمیشن و از انیماتورهای ارشد فیلم‌هایی مانند «داستان اسباب‌بازی ۴» و «کوکو» بوده است.

گالین سوسمن دیگر عضو استودیو پیکسار که تهیه‌کننده «لایت‌یر» بود، از زمان ساخت اولین قسمت «داستان اسباب‌بازی» در سال ۱۹۹۵ در این استودیو مشغول به کار بود و حالا بیکار شده است.

پیکسار که سازنده تعدادی از موفق‌ترین انیمیشن‌های سه دهه اخیر است، از سال ۲۰۰۶ تحت مالکیت کمپانی دیزنی قرار گرفت.

به نوشته رویترز، تعدیل نیروی اخیر در پیکسار در روز دوم خرداد اعلام شده و بخشی از برنامه‌های جدید باب ایگر، مدیرعامل دیزنی، برای کاهش ۵.۵ میلیارد دلاری هزینه‌های این شرکت بزرگ فیلم‌سازی است.

انیمیشن بلند «لایت‌یر» که در سال ۲۰۲۲ اکران شد، داستان باز لایت‌یر یکی از شخصیت‌های اصلی مجموعه فیلم‌های «داستان اسباب‌بازی» را به شکل مستقل از سایر شخصیت‌ها دنبال می‌کرد.

این فیلم در گیشه چندان موفق نبود و به‌رغم صرف بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری، در سینماهای آمریکای شمالی ۲۲۶ میلیون دلار به دست آورد.