مرگ وزیر کشور اوکراین به همراه ۱۷ تن دیگر در سقوط بالگرد در نزدیکی کی‌یف

محل سقوط در شهر بروواری در نزدیکی کی‌یف

وزیر کشور اوکراین به همراه ۱۷ تن دیگر روز چهارشنبه، ۲۸ دی‌ماه، در اثر سقوط یک فروند بالگرد در نزدیکی شهر کی‌یف، پایتخت، جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دنیس موناسترسکی، وزیر کشور، یوگنی ینین معاون اول وی و یوری لوبکویچ دبیر وزارت کشور در کنار سه کودک از جمله قربانیان این حادثه معرفی شده‌اند.

این بالگرد صبح چهارشنبه در شهر بروواری در شمال شرقی کی‌یف در محوطه یک مهدکودک سقوط کرد.

معاون وزیر کشور اوکراین که در این حادثه جان خود را از دست داد یوگنی یِنین بود که در زمان سرنگونی هواپیمای اوکراینی به دست سپاه مقام معاونت وزارت خارجه را داشت و بارها با رادیوفردا درباره این پرونده صحبت کرده بود.

به گفته یک مقام محلی، این حادثه علاوه بر ۱۸ کشته، ۲۹ زخمی و مجروح نیز بر جای گذاشته است که در میان آنها ۱۵ کودک وجود دارد.

آنا رایسکایا، خبرنگار رادیو فردا به نقل از منابع محلی و شاهدان عینی نوشته: «این بالگرد در ارتفای پایین در حرکت بود، متعاقباً بر فراز شهر چند دور زد و به زمین سقوط کرد؛ براثر این سانحه ساختمان یک مهد کودک تخریب شده و چند بنای اطراف آن آتش گرفت.»

مقامات اوکراینی می‌گویند تمام دلایل این سانحهٔ صبح چهارشنبه از سوی هیئتی ویژه بررسی می‌‌شود؛ از نقص فنی تا اقدام تروریستی.

به گفتهٔ یوری ایگنات سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، این بالگرد مدل سوپر پوما توسط فرانسه تحویل داده شده بود؛ بالگردهایی از این نوع اکثراً توسط وزارت کشور و گارد ملی استفاده می‌شود.

دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد وزیر کشور و همراهانش ماموریتی به محلی در خط مقدم داشتند.

هنوز درباره دلایل سقوط این هلی‌کوپتر اظهار نظر رسمی مطرح نشده است.

مقامات روسیه هم فعلا به این حادثه در نزدیکی پایتخت اوکراین واکنشی نشان نداده‌اند.

مرگ وزیر کشور و معاون او و دبیر این وزارتخانه در این حادثه سقوط در حالی رخ می‌دهد که تهاجم روسیه به خاک اوکراین یک ماه دیگر یک‌ساله می‌شود.