سخنگوی قوه قضاییه: پرونده روح‌الله زم را از پنج بازداشتی دیگر تفکیک کردیم

روح‌الله زم

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، شنبه از برگزاری دادگاه روح‌الله زم، بنیان‌گذار سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز، طی روز‌های آینده خبر داده است.

سخنگوی قوه قضاییه در یک برنامه رادیویی همچنین گفته است که پرونده روح الله زم از پنج بازداشتی دیگر تفکیک شده است.

غلامحسین اسماعیلی با اشاره به این که دادگاه روح الله زم «در چهارچوب مقررات» برگزار می شود، اظهار داشت: «در این پرونده غیر از متهم اصلی، ۵ نفر هم بازداشت شده و تعدادی هم احضار شدند.»

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه گفته است، پرونده روح الله زم تفکیک شده تا به طور مجزا به آن رسیدگی شود و به پرونده افراد دیگر هم به مرور زمان رسیدگی خواهد شد.

سپاه پاسداران روز ۲۲ مهر اعلام کرد که روح‌الله زم را طی آنچه «عملیات پیچیده، با حربه فریب اطلاعاتی» خواند، دستگیر کرده است.

هرچند محل بازداشت روح‌الله زم به‌طور رسمی اعلام نشده، اما همسر و نزدیکانش، می‌گویند او در سفری از فرانسه به عراق، ناپدید شده است.

محمد تولایی، مسئول اشراف در دفتر فرماندهی کل سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه، ۲۳ مهر، بدون اشاره به جزئیات اعلام کرده بود که روح‌الله زم، موسس وب‌سایت آمدنیوز، «با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی دیگر» بازداشت شده است.

روح الله زم مؤسس سایت آمدنیوز است و پس از اعتراض‌های دی ماه سال ۹۶ مقامات جمهوری اسلامی سخنانی را علیه او بیان کرده بودند.

نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی همچنین در سال‌های گذشته تعدادی از افراد را به اتهام همکاری با این سایت بازداشت کرده‌اند. برادر و دو خواهر روح الله زم نیز پیش از این به این اتهام بازداشت شده و مدتی زندانی بودند.