اظهارات ضدونقیض در مورد وجود گوگرد بیش از حد در بنزین مصرفی در تهران

با این‌که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می‌گوید غلظت گوگرد در بنزین مصرفی در این شهر در کلیه نمونه‌ها - شامل بنزین معمولی و سوپر – چندین برابر بیشتر از حد مجاز است وزارت نفت این گزارش را رد می‌کند.

هفته گذشته شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد میانگین گوگرد در سوخت بنزین طی بهار و تابستان به ترتیب ۱۹۰ و ۱۶۶ بخش بر میلیون بود.

روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با رد این گزارش مدعی شده‌است تمام بنزین توزیعی در کلانشهر تهران دارای استاندارد یورو ۴ و گوگرد آن زیر ۵۰ بخش بر میلیون بوده‌است.

این در حالی است که حسین شهیدزاده، سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، می‌گوید این آزمایش تحت نظارت مؤسسه استاندارد و در آزمایشگاه‌های معتبر انجام شده‌است.

آمارهای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که میزان غلظت گوگرد در بنزین توزیعی در تهران از آغاز زمستان پارسال بیش از دو برابر افزایش یافته‌است.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید تنها مرجع صاحب صلاحیت در ارزیابی انطباق فرآورده توزیعی با استاندارد مورد نظر، سازمان ملی استاندارد یا نهادهای مورد تأیید آن است و اظهار نظر سایر نهادها فاقد صلاحیت است.