بازداشت ۳۴ معترض دیگر در شیراز، همدان و لرستان

تصویری از معترضان بازداشت‌شده در زندان فشافویه تهران

مقام‌های پلیس ایران از بازداشت ۳۴ معترض دیگر در شهرهای شیراز، همدان و خرم‌آباد خبر داده‌اند.

رهام‌بخش حبیبی، فرمانده پلیس استان فارس گفته است که ۱۵ معترض بازداشت دیگر در شیراز شده‌اند و آنها را «عوامل اصلی تخریب و آتش‌زدن» معرفی کرده است.

محمد مهدیان‌نسب، فرمانده پلیس لرستان هم روز یک‌شنبه گفته است ۱۷ نفر از معترضان که به گفته او «عوامل اصلی» نا‌آرامی‌های اخیر بوده‌اند،‌ «در مدت کوتاهی» در لرستان بازداشت شده‌اند.

بخشعلی کامرانی صالح، فرمانده پلیس همدان نیز در همین روز گفت که دو نفر از «عوامل حمله به بانک مسکن شهرستان شهریار» در این شهر بازداشت شده‌اند.

او گفت این دو نفر پس از وقوع یک فقره سرقت در همدان بازداشت شده‌اند و در جریان بازجویی از آنها «تصویر اوراق بانکی نیمه‌سوخته» کشف شد و اعتراف کردند که «این اسناد بانکی را در حمله به بانک مسکن شهریار سرقت کرده‌اند».

مقام‌های پلیس ایران در روزهای اخیر خبرهای متعددی از بازداشت افراد منتشر کرده‌اند ولی آمار نهایی تعداد بازداشت‌شدگان اعلام نشده است. برآوردهای رادیو فردا نشان می‌دهد که حداقل ۴۸۰۰ معترض بازداشت شده‌اند.

پیش از این رهبر جمهوری اسلامی معترضان را «اشرار» خوانده بود. مقام‌های پلیس نیز به طور معمول در توصیف افراد بازداشت‌شده، اتهام این افراد را تخریب و آتش‌زدن اماکن عمومی و سرقت اعلام می‌کنند.