ظریف: جنگ با ایران جنگ محدود نخواهد بود

محمد جواد ظریف تهدید کرد که شروع کننده جنگ با ایران پایان دهنده‌ آن نخواهد بود

محمد جواد ظریف بار دیگر تهدید کرد که جنگ با ایران «جنگ محدود نخواهد بود» و شروع‌کننده آن پایان‌دهنده‌اش نخواهد بود.

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا که کامل آن روز یک‌شنبه قرار است پخش شود گفت که هر کس آغازکننده جنگ باشد، کسی نیست که آن را پایان می‌دهد.

وی تاکید کرد که « این جنگ، یک جنگ محدود نخواهد بود».

آقای ظریف پس از این سخنان نیز در گفت‌وگویی تازه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان تهدید کرد اگر علیه ایران اقدام نظامی شود، این اقدام به معنای جنگ تمام‌عیار خواهد بود و عربستان باید تا «آخرین سرباز آمریکایی» بجنگد.

در همین حال حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران، نیز روز شنبه نسبت به هر حمله احتمالی به ایران هشدار داده و گفت که «حمله محدود، محدود باقی نمی‌ماند».

آقای ظریف به نیویورک سفر کرده و قرار است روز دوشنبه نیز حسن روحانی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به آن شهر سفر کند.

روز چهارشنبه نیز نشست گروه ۱+۴ درباره برجام برگزار خواهد شد.

آقای ظریف پیش از این در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است کمیسیون مشترک به نشست ۱+۵ تبدیل شود گفته بود: «در عالم دیپلماسی هیچ چیزی غیرممکن نیست اما در شرایط کنونی به نظر نمی‌رسد تمهیدات چنین جلسه‌ای ظرف چند روز آینده قابل انجام باشد».

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز جمعه ۲۹ شهریور اعلام کرد که بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی ایران و شرکت «اعتماد تجارت» را به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده است.