نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران: امکان تحریم کالاهای ترکیه را نداریم

ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که اقلیم کردستان عراق در واکنش به حمله ترکیه به کردهای سوریه، امکان بایکوت محصولات ترکیه را ندارد.

ناظم دباغ درخصوص پویش تحریم کالاهای ترکیه که در شبکه‌های اجتماعی توسط فعالان کُرد مطرح شده گفت: «افرادی که در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند کسانی هستند که کم می‌بازند و زیاد می‌برند. ما به عنوان یک حکومت رسمی نمی‌توانیم احساسی و شعاری با موضوعات حساس برخورد کنیم. ما کرد هستیم و شرایط را درک می‌کنیم اما باید نکات زیادی را رعایت کنیم.»

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران افزود: «به دلیل مشکلات بانکی و تبادلات مالی که در راه تجارت با ایران وجود دارد ترکیه تأمین‌کننده اول مایحتاج اقلیم کردستان عراق است به طوری‌که بیشتر کالاها از وسایل برقی و مصالح ساختمانی گرفته تا مواد غذایی و نیازمندی‌های روزانه از این کشور وارد می‌شود، بیشترین شرکت‌ها و اتباع خارجی مستقر در اقلیم کردستان عراق از ترکیه هستند و اکنون هیچ نگرانی بابت امنیت این افراد در مناطق اقلیم وجود ندارد.»

او مهم‌ترین نگرانی اقلیم کردستان از حمله نظامی ترکیه به مناطق کردنشین سوریه را بازگشت داعش دانست. ناظم دباغ همچنین گفت: «نکته دیگر بحث آوارگان است ما اکنون نزدیک به ۳۰۰ هزار آواره کرد داریم که با توجه به درگیری‌های اخیر این تعداد افزایش خواهد یافت و بنا به اطلاعاتی که داریم بخشی از این آوارگان به سمت مرزهای اقلیم کردستان در حرکت هستند.»