لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۱

واکنش احمدی‌نژاد به بازداشت جوانفکر: واقعا نمی‌دانم چه بايد گفت


محمود احمدی نژاد در حال سخنرانی برای استقبال کنندگانش در فرودگاه مهر آباد.
محمود احمدی نژاد در حال سخنرانی برای استقبال کنندگانش در فرودگاه مهر آباد.
محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، روز جمعه هفتم مهرماه در بدو ورود به تهران ضمن ابراز تاسف از بازادشت علی اکبر جوانفکر، مشاور خود و رييس خبرگزاری جمهوری اسلامی، گفته است: «‌واقعاً نمی‌دانم چه بايد گفت.»

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد در فرودگاه مهرآباد گفت: «هنگامی که خبر دستگيری آقای جوانفکر را شنيدم بسيار متاسف شدم که در آستانه سخنرانی رئيس جمهور که فضای سياسی جهان منتظر شنيدن صدای ملت ايران است چنين اتفاقی رخ داد.»

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اين که «سخنرانی رئيس جمهور ايران به عنوان رياست جنبش عدم تعهد اهميت زيادی داشت»، گفته است: «هنگامی که مشاور رئيس جمهور و رئيس خبرگزاری دولت دستگير شد اين در صدر اخبار آمد و واقعاً نمی‌دانم چه بايد گفت.»

طبق اين گزارش محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اين که «قطعا موضوع دستگيری آقای جوانفکر را پيگيری خواهم کرد،» گفته است: «تاسف ديگر من اين است که ايشان به دليل توهين به رهبری دستگير شده در حالی که هيچ ايرانی اين موضوع را نمی‌پذيرد.»

علی اکبر جوانفکر عصر چهارشنبه، پنجم مهرماه ، همزمان با سخنرانی محمود احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بازداشت شد. دادگاه کيفری استان تهران در ۲۵آبان ماه سال گذشته، علی اکبر جوانفکر را به تحمل شش ماه حبس تعزيری به اتهام «نشر مطالب خلاف موازين اسلامی» و شش ماه حبس تعزيری ديگر به اتهام «انتشار مطالب خلاف عفت عمومی» محکوم کرده بود.

به گزارش خبرگزرای مهر، محمود احمدی‌نژاد پس از گفت وگو با خبرنگاران در جمع گروهی از طرفداران خود که در بيرون فرودگاه تجمع کرده بودند حاضر شده است.

طبق اين گزارش محمود احمدی‌نژاد در جمع تجمع کنندگان گفته است :«متاسفانه در حين سفر بعضی کارها در کشور انجام شد که خوب نبود و اين کاش انجام نمی‌گرفت، اما ملت ايران با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.»

به دنبال برکناری حيدر مصلحی از سمت وزارت اطلاعات از سوی محمود احمدی‌نژاد، رسانه‌های ايران از دستور آيت الله خامنه‌ای مبنی بر بازگشت به کار آقای مصلحی خبر دادند. اما علی اکبر جوانفکر در يادداشتی در وبلاگ خود، خبر ابقای حيدر مصلحی در سمت خود با نظر رهبری را «جعلی، دروغ و خلاف واقع» خواند.

يادداشت آقای جوانفکر با واکنش مدعی العموم روبرو شد و وی کيفرخواستی عليه مشاور مطبوعاتی محمود احمدی نژاد ارائه کرد و به دنبال آن، وی در دادگاه محکوم شد.

در همین حال طی روز های اخیر روزنامه دولتی ایران، در اقدامی کم‌سابقه و در واکنش به اتهامات مصطفی پور‌محمدی به محمدرضا رحیمی، معاون احمدی‌نژاد، اتهامات مالی متقابلی علیه رئیس سازمان بازرسی منتشر کرد.

«هيچ کس مقاومت نکرد»

رييس جمهوری ايران درباره دستاورد حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نيز گفته است: در اين سفر ادبيات ظهور امام زمان تبيين شد و در مورد آن بحث‌های زيادی صورت گرفت و هيچکس هم مقاومتی در اين زمينه نکرد و شاهد بوديم استقبال خوبی هم از آ‌ن صورت گرفت.

اين گزارش اضافه کرده است که در جريان سخنرانی محمود احمدی‌نژاد تجمع کنندگان شعارهايی چون «صلی علی محمد ياور رهبر آمد»، «محمود دوستت داريم»، «احمدی ساده زيست، ريشه کن صهيونيست»، «چپ، راست کارگزار عليه خدمتگذار» و «احمدی زنده باد، مشايی پاينده باد» سر داده‌اند.
XS
SM
MD
LG