لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۳

بازداشت رييس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان


محمدصديق کبودوند، رييس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و مديرمسئول هفته ‏نامه لغو امتياز شده «پيام مردم» کردستان، در تهران بازداشت شده است
محمدصديق کبودوند، رييس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و مديرمسئول هفته ‏نامه لغو امتياز شده «پيام مردم» کردستان، در تهران بازداشت شده است


گزارش ها از ايران حاکيست که محمدصديق کبودوند، رييس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و مديرمسؤول هفته‏نامه لغو امتياز شده «پيام مردم» کردستان، ظهر يکشنبه دهم تير، در تهران بازداشت شد.


به گزارش خبرگزاری کار،ايلنا، ماموران وزارت اطلاعات با مراجعه به محل کار آقای کبودوند، او را بازداشت و پس از بازرسی منزلش، وی را به زندان اوين منتقل کردند.


همچنين به گزارش سايت سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، ماموران در جريان بازرسی از منزل اين فعال حقوق بشری، سه دستگاه کامپيوترو يکصد جلد کتاب را با خود برده اند.


در سال گذشته، دادگاه تجديدنظر استان کردستان، رای به يک سال حبس تعزيری، پنج ‏سال محروميت از شغل روزنامه‏نگاری برای کبودوند و لغو امتياز نشريه «پيام مردم» کردستان داده بود.


همچنين دايره اجرای احکام سنندج، دو بار، اخطاريه‏أی را برای محمد صديق کبودوند برای معرفی خود جهت اجرای حکم صادر کرده بود.


رييس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، خرداد ماه سال ۱۳۸۳ و در پی شکايت اداره اطلاعات کردستان، بازداشت و به دنبال آن، هفته‏نامه پيام مردم پس از انتشار ۱۳ شماره توقيف شد.


در اين حال، شورای عالی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، بازداشت آقای کبودوند را به مثابه يک تصميم سياسی برای اعمال فشار بر اين سازمان و مقدمه ای برای سرکوب مدافعان حقوق بشر در کردستان محکوم کرد.


اين شورا همچنين خواستار آزادی فوری و بدون قيد و شرط محمد صديق کبودوند شد و در اين ارتباط، از تمامی نهادها، سازمان های حقوق بشری کمک خواست.


XS
SM
MD
LG