لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۸

پيروزی هیلاری کلينتون و میت رامنی در نوادا


هيلاری کلينتون، از حزب دمکرات و میت رامنی از حزب جمهوری خواه درانتخابات انجمن های حزبی برای انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری در ایالت نوادا پیروز شدند
هيلاری کلينتون، از حزب دمکرات و میت رامنی از حزب جمهوری خواه درانتخابات انجمن های حزبی برای انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری در ایالت نوادا پیروز شدند

هيلاری کلينتون، سناتور حزب دمکرات از ايالت نيويورک توانست با پيروزی در انتخابات انجمن های حزبی رقيب اصلی خود باراک اوباما، سناتور دمکرات از ايالت الينويز، برتری خود را در انتخابات نامزدهای رياست جمهوری آمريکا حفظ کند.


هيلاری کلينتون توانست دومين پيروزی خود را در رقابت نامزدهای حزب دمکرات برای رياست جمهوری کسب کند و با اميدواری بيشتر به پيروزی در انتخابات مقدماتی کارولينای جنوبی بينديشد.


در حالی که ايالت نوادا صحنه رقابت ميان نامزدهای حزب دمکرات در رقابت انجمن های حزبی(کاکسس) بود، نامزدهای حزب جمهوری خواه در ايالت کارولاينای جنوبی در انتخابات مقدماتی رياست جمهوری به رقابت پرداختند.


در انتخابات حزب جمهوری خواه درايالت نودا که به صورت انجمن های حزبی(کاکسس) برگزار شد، ميت رامنی، فرماندار سابق به راحتی به پيروزی دست يافت. اين در حالی است که انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در ايالت کارولاينا جنوبی از اهميت بيشتری برخوردار است.


ميت رامنی برای حضور در برنامه های انتخاباتی به ايالت نوادا سفر کرده بود، اين در حالی است که سناتور جان مک کين و مايک هاکبی، فرماندار سابق ارکانزاس، به ايالت کارولينای جنوبی سفر کرده اند.


کارولاينای جنوبی از اهميت ويژه ای برای جمهوری خواهان برخوردار است چرا که از سال ۱۹۸۰ تا کنون هر نامزدی که در انتخابات اين ايالت پيروز شده به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوری خواه در انتخابات رياست جمهوری معرفی شده است.


انتخابات ايالت کارولاينای جنوبی به عنوان «نماد» پيروز رقابت های مقدماتی حزب جمهوری حتی بيشتر از انتخابات «سوپر تيوزدی» که در ۲۰ ايالت آمريکا در روز پنجم فوریه بر گزاری می شود، برای اين حزب اهميت دارد.


شمارش آرا انتخابات مقدماتی ایالت کارولاینای جنوبی ادامه دارد و سناتور مک کین ار رقبای خود جلوتر است.


انتخابات مقدماتی حزب دمکرات آمریکا در ایالت کارولاینای جنوبی هفته آینده برگزار خواهد شد.


در ايالت نوادا سناتور هيلاری کلينتون برتری خود را بر سناتور اوباما حفظ کرد و توانست با اکثريت آرا نفر اول شود.


رقابت انتخاباتی انجمن حزبی برای حزب دمکرات در ايالت نوادا وارد مرحله ويژه ای شد. حمایت اتحادیه گارگری از سناتور اوباما و اتحادیه معلمان از سناتور کلینتون رقابت در این ایالت را حساس تر کرده بود.


به گفته ناظران در ايالت نوادا حمایت قابل توجه اسپانیایی زبان ها از سناتور کلینتون باعث پیروز وی شد. جمعيت قابل توجهی از مهاجران اسپانيايی زبان در ایالت نوادا زندگی می کنند.


در انتخابات مقدماتی برای تعيين نامزدهای رياست جمهوری که هفته پیش در ايالت نيوهمشاير برگزار شد سناتور جان مک کين از حزب جمهوری خواه توانسته بود با هشت درصد اختلاف بيشترين آرا را به خود اختصاص دهد و سناتور هيلاری کلينتون در رقابتی بسيار نزديک، رقيب اصلی خود سناتور باراک اوباما را شکست داد.


این در حالی است که ميت رامنی روز سه شنبه توانسته بود در رقابت نامزدهای حزب جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی رياست جمهوری آمريکا، درايالت ميشيگان با پشت سر گذاشتن سناتور جان مک کين و مايک هاکبی، نفر اول انتخابات در اين ايالت شود.


انتخابات ايالت ميشيگان برای ميت رامنی، که خود در اين ايالت متولد و بزرگ شده است، به مثابه جدال برای بقای سياسی در عرصه انتخابات رياست جمهوری بود. شکست آقای رامنی، می توانست بر ادامه حضور او در رقابت های مقدماتی اثر بگذارد.


مسايل اقتصادی اصلی ترين شعار های نامزدهای حزب جمهوری خواه در ايالت ميشيگان بود. ايالت ميشيگان با ۴/۷ در صد بيکاری بالاترين نرخ بيکاری را آمريکا دارد و به همين دليل نامزدهای انتخابات با طرح شعار های اقتصادی کوشيدند تا نظر رای دهندگان را به خود جلب کنند


XS
SM
MD
LG