لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۳

فاطمه کروبى: علیه حکم لغو امتیاز «ایران‌دخت» شکایت می‌کنیم


فاطمه کروبی
فاطمه کروبی
فاطمه کروبى با انتقاد شدید از لغو امتیاز هفته‌نامه «ایران‌دخت» و تجمع گروهى از حامیان دولت در مقابل ساختمان محل سکونتش، حکمرانان کنونى ایران را «تمامیت‌خواهانى» نامیده است که تنها در اندیشه «حاکمیت یکدست مورد نظر خود» هستند.

فاطمه کروبى با انتشار متنى در سایت اینترنتى سحام‌نیوز با انتقاد شدید از حکمرانان کنونى ایران، «جریان تمامیت‌خواه و تحجرگرا» را متهم کرده است که « از هر فرصتى براى حذف وفاداران به انقلاب و نظام جمهورى اسلامى و اندیشه‌هاى » آیت‌الله خمینى استفاده مى‌کند.

همسر مهدى‌ کروبى، از نامزدهاى معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهورى با بیان این که رهبر پیشین جمهورى اسلامى نگران «نفوذ جریان تمامیت‌خواه و تحجرگرا در عرصه حاکمیت بود» نوشته است: « تمامیت‌خواهان حاکم این روزها ... برآنند تا با بهره‌گیرى از توان افرادى که مفهوم «آزادى حد اقل» هم در اندیشه‌شان معنایى ندارد به استقرار حاکمیت یکدست مورد خواستشان دست یابند.»

وى با اشاره به لغو امتیاز مجله «ایران‌دخت» توسط وزارت ارشاد نوشته است: « وااسفا که در این عرصه بر خلاف روال گذشته حتى قائل به پذیرش فضاى نقد حداقلى در میدان مطبوعات هم نیستند.»

هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى در نشست روز دوشنبه خود روزنامه «اعتماد» را توقیف و هفته نامه «ایراندخت» به صاحب امتیازى فاطمه کروبى را لغو امتیاز کرده بود.

این دو نشریه از معدود نشریات اصلاح‌طلب در ایران به شمار مى‌آمدند که تاکنون از گزند توقیف یا لغو امتیاز که دامنگیر اکثر قریب به اتفاق نشریات اصلاح‌طلب در ایران شده است، مصون مانده بودند.

از زمان گسترش اعتراض‌ها نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران و شدت گرفتن برخوردها با رسانه‌های اصلاح طلب چندین نشریه متعلق به اصلاح‌طلبان توقیف شده‌اند که از آن جمله می‌توان به روزنامه اعتماد ملی، متعلق به مهدی کروبی اشاره کرد.

فاطمه کروبى که همسرش از پذیرش نتایج انتخابات ریاست جمهورى خوددارى کرده است، درباره برخورد با رسانه‌های اصلاح‌طلب نوشته است: « اینک باید تاسف بخورم به حال کشور و دولتمردانش که حتى تحمل تنها روزنه‌هاى تنفس عرصه نقد از سوى مطبوعات را هم ندارند.»

وی در ادامه درباره علت لغو امتیاز هفته‌نامه «ایران‌دخت» که به گفته وى همواره قوانین را رعایت کرده و در طول فعالیت ۹ ساله خود تنها دو مورد تذکر دریافت کرده، آورده است: « امروز اینکه " ایران‌دخت" را نه به جرم ناکرده مطبوعاتى‌اش بلکه به اتهام عدم التزام مجمع اسلامى بانوان به قانون اساسى به مسلخ بردند انتظار نبود.»

همسر مهدی کروبی همچنین به انتقاد شدید از محمدعلى رامین، معاون مطبوعاتى وزارت ارشاد دولت احمدى‌نژاد پرداخته و وى را مسئول لغو امتیاز هفته‌نامه خود معرفى کرده است.

فاطمه کروبى در این باره نوشته است: « متاسفم که باید بگویم مجله ایران‌دخت با پیشنهاد فردى بسته شد که علیرغم ادعاهایش مبنى بر آنکه با فرهنگ دموکراسى آشنایى دارد، هیچ اعتقادى به آزادى ندارد.»

به نوشته همسر مهدى کروبى، محمدعلى رامین دو روز پیش از لغو امتیاز هفته‌نامه «ایران‌دخت» در یک تماس تلفنى با وى با «ادبیاتى زشت و ناپسند» گفته بود: « اگر آقاى کروبى در هر کشور دیگرى بود باید اعدام مى‌شد.»

فاطمه کروبى افزوده است: « به نظر مى‌رسد جناب رامین که سخت‌ترین روزهاى انقلاب و دوران جنگ تحمیلى را در اروپا سیر مى‌کردند و این روزها به نحو عجیبى انقلابى، البته از نوع خود شده اند، نه تنها مى‌خواهند آقاى کروبى را ... به پاى چوبه‌ دار در نظام جمهورى اسلامى ببرد، بلکه مجله ایران‌دخت را ... شاید تنها بدان دلیل که مورد اقبال و خواست عمومى قرار گرفته بود به تعطیلى مى‌کشاند و آن را اعدام مى‌کند.»

همسر مهدى کروبى خطاب به «آقاى رامین و دیگر همفکرانشان» افزوده است: « هیچ گاه نمى‌توانید اندیشه‌اى را به مسلخ ببرید و اعدام کنید، تفکر و اندیشه همواره مى‌ماند و این گونه رفتارهاى غیر قانونى و غیر معقول محکوم به شکست است.»

وى با غیر قانونى خواندن لغو امتیاز هفته‌نامه «ایران‌دخت» از تصمیم خود براى شکایت علیه این حکم خبر داده و اظهار امیدوارى کرده است، « دستگاه فضایى مطابق وظیفه ذاتى خود به تظلم رسیدگى کرده و اجازه ندهند قوه مجریه حقوق و آزادى‌هاى اشخاص حقیقى و حقوقى را به همین سادگى پایمال کند.»

فاطمه کروبى در بخش دیگرى از نوشته خود به جریان حمله به مهدى کروبى در جریان تظاهرات ۲۲ بهمن و بازداشت و شکنجه پسرش در این روز اشاره کرده و نوشته است: « هیچ گروهى مسئولیت چنین برخوردى را نمى‌پذیرد، جالب آنکه دادستان هم اظهار بى‌اطلاعى مى‌کند، در حالى که در آخرین مرحله او را به یکى از مراکز نیروى انتظامى مى‌برند که موبایلش تا چند روز پیش در آنجا بود.»

به دنبال بازداشت على کروبى در تظاهرات سالگرد پیروزى انقلاب، فاطمه کروبى در نامه‌اى خطاب به على خامنه‌اى، رهبر جمهورى اسلامى از اذیت و آزار فرزندش در مدت بازداشت و تهدید وى به تجاوز در یک مسجد خبر داده بود.

با این همه مقام‌هاى رسمى جمهورى اسلامى منکر بازداشت پسر مهدى کروبى شده‌اند و دادستان تهران هم از وى خواسته بود، مدارک و اسناد بازداشت خود را ارایه دهد.

فاطمه کروبى در بخش دیگرى از نوشتار خود در سایت سحام نیوز به تجمع عده‌اى با عنوان «خانواده‌هاى شهیدان» در مقابل ساختمان محل سکونت خود اشاره کرده و نوشته است: «جبهه رسانه‌اى تمامیت خواهان، حقوق بگیران اجیر شده را خانواده معزز و محترم شهدا نامیدند که لازم است یاد آورى شود این خانواده‌ها داراى شأن و منزلت و مورد احترام همه هستند، اگر لازم باشد فیلم و حرکات این اوباشها را منتشر خواهم کرد.»

رسانه‌هاى حامى دولت در ایران روز یکشنبه از تجمع گروهى در مقابل خانه مهدى کروبى خبر داده بودند که خود را «خانواده شهدا» مى‌‌نامیدند.

فاطمه کروبى از این افراد با عنوان «گروهى بى نام و نشان با عنوان همیشگى ستادهاى خودجوش مردمى » نام برده و با بیان این که این افراد به ایجاد رعب و وحشت میان ساکنان محل پرداختند، تاکید کرده است:« آقاى کروبى سال‌هاست که نسبت به چنین بى مهرى‌هایى ... در نظام جمهورى اسلامى عادتى دیرینه دارند و از این سخنان سخیف و بى محتواى عناصرى معلوم‌الحال صحنه را خالى نخواهند کرد.»
XS
SM
MD
LG